Gå til innhold

er det hver 3 time...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dissa småttisa skal mates????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, omtrentlig. Anbefalingen for de som ammer er at man legger til barnet når det begynner å bli sultent (se etter munn og tungebevegelser, smatting og framogtilbakebevegelser med hodet. Når de gråter er de for sultne og det kan fort gjøre vondt og bli vanskelig¨å legge de til), og å la barnet regulere det selv. MEN om barnet vokser lite og sover i lengre perioder uten å våkne for mat, DA må mat mate etter klokka og evt vekke de når det er tid for spising:)

Skrevet

MAN må mate etter klokka...Mat må ikke mate etter klokka.Blir litt ivrig når jeg skriver gitt..

Skrevet

I følge amme-psykopolitiet Gro Nylander og personalet på barsel skal ungen helst henge i puppen hele tida de første tre mnd. Det er veldig slitsomt. Og så bruker kanskje ungen 1/2 time på å spise, og så har du kanskje 1 time "fri" så du kanskej rekker en dusj eller litt mat, før det er på`n igjen. Det verste er å komme igang med amminga, de fleste har jo ikke noe melk før etter flere dager, men ungen griner...

Det er litt senere at de spiser ca hver 3.time.

Det er dessverre bare å innstille seg på en slitsom tid i begynnelsen....

Skrevet

Mat når ungen er sulten! Bruk mors instinkt og intuisjon. Hvis ungen får for lite mat og ikke vokser normalt, er det ca hver tredje time. Hvis man skal følge ammepolitiet slavisk blir man helt sprø! ( Snakker av erfaring) Aldri mer kommer jeg til å vekke ungen min midt på natta bare for å gi ungen mat hver annen / tredje time hvis den vokser normalt og alt er greitt.

Skrevet

Enig Curlysue! Man kan bli helt paranoid dersom man skal følge alle råd slavisk! Da blir spebarnstiden bare utmattende og ikke spesielt hyggelig... Snakker også av erfaring...

Man lærer sitt barn og kjenne ganske raskt - så ikke bekymre deg HI - dette går helt av seg selv etterhvert! Slitsomt ja, men så verdt det!

Skrevet

Alle er forskjellige, både barn og pupper. Min småttis kunne sove både 4 og 5 timer helt fra starten, og snart 6 timer! Alle var litt "bekymra", og syns det var lenge (og ba oss vekke han, noe vi ikke gjorde noe særlig såvidt jeg husker), så vi sjekka vekta ofte, men han la på seg som bare det & vi slutta å bekymre oss :)

Andre er mindre heldig, og må amme hver time omtrent..

Jeg var i tillegg heldig at han spiste seg ferdig forholdsvis raskt.

Poenget er: Ta det som det kommer, og det blir ikke nødvendigvis ille og megastress. Pass på at mamma'n får nok mat og hvile (viktig at pappa'n eller andre trår til isåfall), så er det lettere for kroppen å lage masse god melk :)

Skrevet

Er nok veldig individuelt det der, ja! Husker jeg var ganske så misunnelig på alle som kunne vente så mye som 3 timer mellom hver amming! På dagtid kunne hun drøye måltidene litt, men det var ikke sjans på ettermiddag/kveld/natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...