Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Dette sa en venninne, før hun tente seg en røyk. Hun er gravid. Er det bare jeg som fortsatt syns man ikke bør røyke i svanerskapet?
Full house Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Ja det er bare du! (Det skjønner sikkert du også at ikke er tilfelle..?)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 nå som jeg er hjemme med minsten så har vi sett litt på ungemødre fra danmark- der ser det jo ut som alle røyker når de er gravide og jordmødrene sa ikke så mye negativt om det heller "det er bedre med 5 enn 20 om dagen", noe i den duren
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 alle er vel enige om at det ikke er bra å røyke i svangerskapet vel?
AneB Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 ja, det er sikkert bare du. Jeg syns jaffal ikke det er så nøye. Jeg er ikke så hysterisk på det lenger, lizm....
FerdigFødaForAlltid Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Det er mange ting man kan bli mindre hysteriske på opp i gjennom årene, og for hvert barn man får, men å røyke i svangerskapet er ikke en av dem.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 alle vet vel at man ikke bør røyke under svangerskapet..! At hun ikke engang viser noe dårlig samvittighet, men bagatelliserer det, syns jeg er drøyt. Hun utsetter jo barnet sitt for så mange risikoer ved å røyke. Stakkars baby..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Ikke bare mange risikoer, men smerter.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Har selv ei venninne som ikke skjønner at det kan være farlig for barnet å røyke under graviditeten. Hun ble nesten irritert på meg fordi jeg ikke tok meg en festrøyk etter at jeg ble gravid. Hun forsvarer det med at moren røyket da hun gikk gravid med henne og det gikk jo bra... Eller, tenker jeg da...hun er alltid syk og tvillingbroren sliter med sjelettskade....hmm.. Ei annen venninne tok seg ett par røyk under graviditeten, og jordmora så det på morkaka hennes at hun hadde tatt seg ett par røyk. Har også ei annen venninne som ikke klarte å slutte med en gang hun fikk vite at hun var gravid. Hun minsket antall røyk, men klarte ikke helt å slutte før hun var ca.5-6 mnd på vei. Hennes barn sliter med asma nå, og hun tror selv at det kan komme av at hun røyket under svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 åhhh jeg begynner nesten å grine når jeg hører om eller ser gravide som røyker.... man klarer å slutte om man vil. Jeg røyka 20 om dagen da jeg ble gravid... men slutta på umiddelbart, det var ikke noe problem i det hele tatt!!!
Tante Blås Squaw Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har aldri røyket selv, men har forståelse for at det kan være vanskelig å slutte. ALLE mine venninner som er røykere har gjort sitt beste for å slutte når de fikk vite at de skulle ha barn. Ikke så hysterisk på det?! Fortell gjerne den venninnen din at jeg veide 2,5 kg ved fødsel, enda jeg kom en uke etter termin. Jeg har utviklet diverse fysiske helseplager. Min mor røykte som en svamp gjennom hele svangerskapet og hele oppveksten min.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Det er nesten ingen som røyker gjennom svangerskapet lenger, så din venninne tilhører en utdøende rase. Bare ta det med ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå