Gå til innhold

Første kontroll i uke 16+4!!!


juliibaby

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har aldri vært på svangerskapskontroll før.. Hadde en MA i august. Var på UL i uke 13+4 å så en levende baby som lå å sprellet.. Å hadde da kommet lengre enn legen hadde antatt defor er ting blitt litt forskyvet i forhold til kontroller å sånn. Det jeg nå lurer på er om denne konrollen blir annerledes (får jeg vite noe mer) Siden det egentlig skal være første kontroll mellom 8-12uke?? Å jeg er nå kommet til 16+4..Får jeg høre hjertelyd??? Trenger å bli beroliget om at babyen fortsatt lever. Var en grusom opplevelse da det ble oppdaget MA i uke 16 sist=( Grunnet elendig oppfølging av lege var jeg ikke på noe kontroll da heller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,skal du høre hjertelyd må du nok tilbake til ul og du skal vel på den rutine sjekken i uke 18 snart?

Jeg hadde en SA i mars og en MA i august. Var til legen uke 8 på standard kontroll m samtale,blodprøver og sjekket blodtrykk og vekt. Ble henvist til tidlig ul i uke 12 pga tidligere aborter.

Er nå kommet til uke 16+5 og synes ventetiden til ul i uke 18 er utrolig lenge til.

Har du tenkt på og bestille time til jordmor? De har gjerne bedre tid satt av til hver kontroll og du får mer tid til og stille spørsmål.

Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Burde absolutt være mulig å høre hjertelyd nå. Jeg var hos legen i uke 16, og hun fant den, til tross for at min morkake ligger på fremre vegg i livmor. Riktignok sprellet den lille slik at lyden hver gang ble borte etter 2-3 sekunder, men likevel...!

 

Var på ordinær UL onsdag, alt så bra ut med min lille datter. Jeg skjønner godt at du er engstelig etter din fæle opplevelse, men håper og tror alt er bra med barnet ditt nå! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...