Mamma's Magic Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er 12+4 i dag (jippi!!), og det er vel 4. eller 5. uken at jeg er helt utslitt. Etter jobb er det rett på sofaen, og der blir jeg til jeg går og legger meg. Jeg har vanligvis hjemmekontor en dag i uken, og denne uken har det blitt to dager, men i dag klarer jeg ikke å jobbe¨, selv om jeg har myyye å gjøre. Sukk! Flere som har det sånn? Jeg vil nødig bli sykemeldt, men skjønner ikke hvordan jeg skal klare dette. Noen som har noen tips?
*lykkebaby*!FØDEKLAR! Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Hei du :-) Du er nok ikke alene om dette. Jeg var selv så sliten før jul at jeg ble sykemeldt til begynnelsen av januar... Da kranglet jeg meg til å begynne på jobb igjen, med det resultat at jeg samme kveld brakk hånden og nå MÅ slappe av. Kroppens eget hint? Det er ikke gøy å bli sykemeldt, man er gravid og ikke syk, men det er vel viktig å huske på at det kan bli for mye med full jobb i tillegg... Kanskje du kunne få gradert sykmelding et par uker så du kommer deg litt igjen? Ta vare på deg og babyen, husk at det kommer en tid etter fødsel også ;-) Lykke til!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Ja! Er i 27.uke og her er det nesten ikke tid for hvile i det hele tatt. Vi sover gudskjelov litt lenge hver morgen, men når barna på 1 og 3 våkner er det full rulle hele dagen og kvelden frem til den eldste er i seng ved 21-tiden. Slik er det nå fordi hun eldste ikke kan gå i barneparken fordi den er stengt pga kulde, jeg er sykemeldt pga bekkenet, vi kan ikke være ute pga kulde, jeg er kraftig forkjøla og har vært det i ca.1 mnd nå, mannen min studerer ved siden av heltidsjobb, det er ingen vi kjenner hjemme vi kan reise på besøk til osv. Så når jeg var på jordmorkontroll i går rant det helt over for meg og hun fikk høre om hvor slitsomt var for meg for tiden. Magen er så stor nå at det er slitsomt og vanskelig å bøye seg, så det å kle av og på barna sliter meg ut. Jeg orker ikke gå ut først og fremst på grunn av påkledning og så synes jeg det forferdelig kaldt med 22 minus. Jeg har ikke spor av dårlig samvittighet for å være sm nå, for jeg hadde ikke vært i stand til å utføre jobben min som nattsykepleier i den tilstanden jeg er nå. Det er ingen som kommer med heltemedalje til deg om du trosser helsa og går på jobb. Men du har valget og for å bli sm må du jo fremme ønsket til legen din. Det kan jo hende at det bare dreier seg om to-tre uker og at du kommer tilbake litt lengre ute i 2.trimester.
Fifrildi Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Jeg var 20% sykemeldt fra ca uke 9-13, da ga den verste trøttheten seg. Jeg sovnet i kontorstolen flere dager på rad og skjønte jeg måtte ha kortere dager en periode. Etter det har det gått fint*, så det kan vel hende du bare trenger litt sykemelding en kort stund? (*Helt til bekkenløsningen og søvnvansker har kommet og tatt meg de siste ukene og jeg bittert nok stirrer en sykemelding til inn i hvitøyet. Skal til legen om en uke og kjenner godt på vegringen mot å bli sykemeldt pga svangerskap mens man har en kropp som roper stopp!)
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Jeg ble sykmeldt allerede i uke 4.. pga trøtthet.. Har gått helt eller delvis sykmeldt etter det. Både for trøtthet og bekkenet.. Er nå i uke 23
Mamma's Magic Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2010 Takk for tilbakemelding. Godt å se at det ikke bare er meg, jeg føler meg litt som en "unnasluntrer" når jeg tenker på å bli sykemeldt, er vel vokst opp med at det er en uting å ikke gå på jobb. Men samtidig kjenner jeg at dette klarer jeg faktisk ikke, så med mindre jeg er bedre på mandag, tror jeg jeg må krype til korset. "Stakkars" dere med flere barn, alstå, superstas det, men så vanvittig slitsomt! Godt jeg ikke har flere barn, da måtte mannen vært hjemme fra jobben og tatt seg av dem!
TillaMaria81 Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Jeg er i uke 18 og trøttheten slo først skikkelig inn i uke 13 for meg. Jeg orker veldig mye mindre enn til vanlig, og føler jeg går på halvt gir konstant. Virker som om jeg har fått Me eller noe, og gjesper konstant fra kl 18 på kveldene og mellom 14 og 17 på dagtid. Har heldigvis en litt mer opplagt periode på morningen, men jeg er A-menneske så sikkert derfor. Håper det går over snart, lei av å ikke kunne gjøre noe som helst på kveldstid...
Trultemor73 Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Jeg var utrolig sliten til uke 13/14 og så ble det mye bedre. Så kom det tilbake for fullt i uke 25. Tok blodprøve og det viste seg at jeg hadde alt for lite feritin (jern) i blodet. Nå går jeg på jerntabletter og håper at trøttheten forsvinner etterhvert. Det som også begynner å komme nå er at jeg sover mye dårligere om natta. Halsbrann, ingen gode liggestillinger m.m. Er 26 + 3 på vei. Ble 50 % sykmeldt på mandag pga at jeg er sliten. Føler meg ikke syk, bare utrolig sliten/trøtt. Har to barn fra før som også må følges opp, husarbeid m.m. Nå skal jeg prøve å komme i rute. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå