Gå til innhold

Noen som har hatt lave symfyse fundus mål???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor på onsdag og jeg hadde veldig lave symfyse fundus mål.....ble veldig bekymra, siden det aldri har vært den veien før i noen av de 5 andre svangerskapene...... Terminen er riktig fordi jeg testa positiv på grav test under 4 uker etter siste mens 1 dag... Er rimelig beymra nå, verre enn jeg var fra før..., noen med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lave mål. Hadde over gjennomsnittet med nr. 1, og nå ligger jeg godt under gjennomsnittet, Kan ha noe med at det er jente denne gang sa jordmor. Men jeg er spent på neste måling. Kjenner jo selv at den ikke er langt opp.

Skrevet

Jeg var helt utenfor normalfeltet forrige gang på de to første målingene (de var vel før uke 20 begge to tror jeg). Men ordinær ultralyd i uke 18 viste at alt var bra, og fikk omtrent samme tremin som menstermin. Etterhvert i svangerskapet var jeg både oppe på gjennomsnittet og over det før jeg nede på gjennomsnitt igjen. Så det varierte litt.

Denne gangen var jeg også under normalfeltet i uke 17. Men UL i uke 12 viste at alt var bra, så er ikke bekymret i det hele tatt. Skal på 18 ukers ul til uka. Legen sa at det er vanskelig å måle helt nøyaktig så tidlig i sv.skapet. Samtidig er jeg høy og bærer nok ganske tett inn mot ryggen i mine svangerskap, så det påvirker kanskje hvordan livmor vokser og legger seg, og er mulig å kjenne i første del av graviditeten.

Skrevet

har også lave symfyse mål, var til ultralyd å jenta i magen var ca 400g under normalen, vi har vært på flere ultralyder nu, å hun vokser fra gang til gang, å da er det ikke nå farlig sier dem. hun er bare liten av vekst. får oppfølging med ul vær 3 uke, å er ikke nå bekymra mere;) men ble du ikke henvist til UL? fikk ul time på dagen når de fant ut at jeg lå under normalen med symfysemålet...

Skrevet

Takk for mange svar :) Virker jo som at jeg ikke er alene om dette da.., det er en liten trøst...

Nei, jeg fikk ingen time på dagen, siden jeg har ordinær ultralyd time den 21 januar.... Hvilken uke var du i da, Nina.... jeg var 15 uker og 5 dager da jeg var hos jordmor og ble målt!!

Skrevet

Hvor langt oppe kjenner du livmoren da? Jeg føler det har stått stille siden uke 12-13 nå.... er også bekymret. Skal til jordmor på mandag, da er jeg 15+4. Er tredjegangs.

Skrevet

I uke 17 var jeg langt under det grønne feltet. Ingen bekymring hos lege. Jeg er høy da, legen nevnte noe om det. I går (24+6) var jeg kommet midt på streken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...