Gå til innhold

Hvordan helbrede rur på brystvorten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt puppeproblemer, er veldig øm, og har fått en liten rur på den ene puppen (midt på brystvorten). Hva helbreder raskest? Morsmelk og lufttørking, purelan, eller noe annet?

Barnet mitt tar ikke flaske, så puppen får ikke hvilt så mye mellom slagene heller.. :(

Kan jeg få tette melkeganger, siden melken under ruren sikkert ikke kommer frem?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, har ikke badet så lenge nei.. Kaller det som kommer på sår, tørket blod er det vel, for rur jeg!

Skrevet

La sårskorpene være, smør på mm etter amming, lufttørke. Du kan forsøke å avlaste ammingen med ammeskjold, og bruk gjerne albueskjell eller lignende for å beskytte brystvortene mellom ammingen så ikke innleggene fester seg til ruren. Smøring kan hjelpe enkelte, men for noen blir det verre med smøring, så dette må man vurdere.

Skrevet

Hehe, jeg kan ikke hjelpe deg, men ønsker dge lykke til. Jeg såfor meg en pupp dekket av rur og små krepseskapninger som viftet med "armene" sine. Det ble helt feil :)

Skrevet

Det er kroppens "plaster" for å beskytte mot infeksjoner, under foregår helingsprosessen som ikke bør forstyrres. River man av sårskorpen så tar helingsprosessen lengre tid. Derfor gror slike sår saktere enn andre, fordi man ammer, men det går over etterhvert hvis man lar brystene få tørke godt i mellom og man avlaster så godt det lar seg gjøre, men det kan gå mange dager opptil flere uker. Jeg slet selv med såre bryster i 4uker med nr 2, men da ga det seg også helt heldigvis.

Skrevet

Hehe, litt sammentreff at mange bruker skallet til en annen sjøskapning som gjerne er naboer med Rur som brystskjold for såre brystvorter. vi fikk utdelt albueskjell på føden her hvis vi fikk såre brystvorter.

Forresten blir rur brukt her også om sårskorper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...