Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 babybjørn er vel uansett bannlyst her på bim/dib tror jeg ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Ingen av dem. Begge to er ergonomisk feil å sitte i for babyen, da all vekten kommer i skrittet. I tillegg så er de kjent for å være elendige for ryggen til bæreren. Ville heller gått for f.eks. Ergo, Manduca eller Beco Butterfly II, disse er gode både for baby og bærer.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 manduca er det største tullet jeg har vært borti. Min kiropraktor brukte babybjørn til sine små. Ikke hør på BIM/DIB hysteriet. Jeg har brukt babybjørn, men har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Nei, men jeg svarte delvis på spørsmålet ditt også. BabyBjørn er vonde for bæreren også. Har selv prøvd BabyBjørn original i 10 min, og var ødelagt i ryggen i en uke etterpå. Aktive har jeg ikke prøvd, men er muligens litt mindre ille.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Hvis du var ødelagt i ryggen i en uke etter å ha gått med babybjørn i ti minutter ville jeg seriøst vurdert å gå til legen, for da er det nok noe alvorlig galt med ryggen din.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Ja, det er det også, men jeg kan allikevel gå i timesvis med andre bæreseler. BabyBjørn er dermed den dårligste selen jeg har prøvd.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har både Baby Bjørn (tror det er original) og Manduca. Og Manduca'en er utvilsom best, merker ikke at jeg har den på. Med Baby Bjørn verker jeg i rygg og skuldrer etter kort tid.... Tror de ligger på samme prisnivå også...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Aktive ,den gir mer støtte til ryggen din .
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Manduca er skikkelig klønete å få på seg. Ikke noen fordel akkurat hvis man skal ut og inn av bil i kulda f.eks. Jeg har prøvd både den og babybjørn og foretrekker helt klart babybjørn.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 endelig svar på spørsmålet:-) For noen høner dere er altså Ikke HI
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Ja ,jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å svare på det folk spør om !
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #15 Skrevet 8. januar 2010 Active uten tvil, og jeg har hatt begge.
anonym dib'er Skrevet 8. januar 2010 #16 Skrevet 8. januar 2010 Jeg synes uten tvil aktiv er best, da tyngden fordeles mye mer utover ryggen enn på original. Jeg hadde original til mitt første barn, og kjøpte aktiv til nr. 2. Du kan gjerne få kjøpe den hvis du vil. Den er brukt så lite som det går an, da jenta mi viste seg å ha dårlig lukkemuskel mellom magesekk og spiserør (gastroøsofageal reflukssykdom), slik at det trykket det ble mot magen hennes når hun satt i selen fikk henne til å gulpe... Hvis du er interessert, så kan du sende meg en pm. (Den er mørk blå og har brukt den mellom en og to timer til sammen.)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #17 Skrevet 8. januar 2010 er "aktiv" like enkel i bruk som den originale? Like enkel å ta på seg? og få babyen nedi?
MissAntrop Skrevet 8. januar 2010 #18 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har ikke prøvd den originale, men hadde den aktive til mitt forrige barn. Veldig fornøyd til å bære korte strekninger, feks på flyplass o.l. Veldig enkel å få av og på selv
anonym dib'er Skrevet 8. januar 2010 #19 Skrevet 8. januar 2010 Ja, det er like lett å sette babyen ned i aktiv som i original.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå