Hikken Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 "Feks en der jeg stikker masse små hull i kaka mens den er varm og heller over glasuren, den kaka er deilig den )" Dele oppskrift? ) Lovet kompisene til samboern å lage sjokoladekake til dem i dag, leeeenge siden jeg bakt det! Trenger oppskrift )
Mammaen til Isak Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Hei:o) Klart jeg kan... 400gr smør 4,5dl vann 6ss bakekakao Kokes opp, ta kjelen av platen og ha i : 9dl sukker, rør til sukkeret er smeltet. Pisk inn 3dl rømme 4 egg (et av gangen) 2ts natron 9dl hv mel Blandes i. Rør alt til en jevn deig... Alt lages oppi kjelen så ta en litt stor kjele. 100gr smør smeltes , så har du i 6ss melk 3ss kakao 2ts vanilijesukker 350gr melis Jeg baker den i langpanneform, den er nok noe mindre enn langpanna som hører til steikeovnen. Stekes på 200gr i ca 3o min midt i ovnen.. jeg steker den noe lenger enn 30min i min ovn. Men den skal ikke steikes for mye heller, det er en fuktig kake. Stikk masse hull i kaken, med for eks gaffel eller kakestikke hell på glasuren mens kaken er lunken. Jeg lager gjerne litt ekstra glasur og heller først over som skrevet over og når den er litt kjøligere heller jeg over litt mer for å få en glatt og fin overflate som man kan pynte. Lykke til )
Hikken Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2010 Tusen takk! Utrolig snilt, da prøver jeg den etterpå! Elsker skikkelig saftige sjokoladekaker!
Mammaen til Isak Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Den er utrolig god:o) og blir bare bedre dag etter dag:o) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå