Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Hadde en gjensidig avtale med arbeidsgiver om å avslutte arbeidsforholdet grunnet at jobben ble for fysisk tung for meg. Så gikk jeg ut i svangerskapspermisjon. Må nå søke om dagpenger, og har egentlig 8 ukers karantene. NAV sa at jeg kunne søke om å slippe karantenetiden om det var fysiske eller psykiske grunner til at arbeidsforholdet ble avsluttet. Men hvordan i alle dager skal jeg formulere en slik søknad?? Noen som har gjort dette? Har bedt legen om å dokumentere at jeg måtte slutte pga. helsen min. Vær så snill og hjelp meg? Legg det gjerne ut på skravle:)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Her synes jeg ærlig talt at du har gjort noe dumt. Hvis du istedet hadde sykemeldt deg, kunne du jo fått hjelp av NAV til å finne noe annet, evt få dem til å hjelpe deg med omskolering. Når du sier opp faller du utenfor alle slike støtteordninger, gjør du ikke? Dessuten får du jo mye mindre dagpenger enn du ville fått sykepenger..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 hi. Jeg var sykemeldt hele svangerskapet. Nav sa at "det ordnet seg" etter permisjon, var bare å avslutte arbeidsforholdet. Arbeidsgiver ville også gjøre det sånn, siden det ble dyrt for dem å fortsette arbeidsforholdet, siden jeg uansett ikke kunne tilbake til den jobben etter endt permisjon.. Hun mente jeg hadde rett på dagpenger siden vi skrev den avtalen. Vet at det var dumt:/ Jeg visste ikke bedre, var høygravid, og stolte på arbeidsgiver og NAV. Men nå trenger jeg altså hjelp til dette:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå