Gå til innhold

Noen som kan med mail her??


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Skulle sjekke mail jeg hadde lest igår fra typen... Så skulle jeg se når han sendte mail, husker han sendte mail i 8-9 tiden igår tidlig, men når jeg ser på klokkeslett på mailen fra ham står det;

 

Date: Thu, 7 Jan 2010 04:27:01 -0500

 

 

altså -5 timer?? høres merkelig ut?? Han sendte jo kl. 9.27 ca.. husker jeg rett.. Så betyr det han kan befinne seg i utlandet?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datoen der kommer mest sannsynlig fra din mailserver (der du får mailen fra). Er det hotmail eller gmail eller noe tilsvarende? I oppsettet der kan man si hvor man selv befinner seg. Det virker som om mailen din tror nok at du befinner deg i USA

Skrevet

Tidsangivelsen settes av epost-serveren og om han har hotmail eller lignende så befinner serverene seg sjelden her til lands. På enkelte systemer kan man overstyre denne tiden slik at hver bruker kan sette tidssone selv, men ikke alltid det er mulig og om det er mulig er det langt fra alle som kommer på å gjøre det.

Skrevet

 

Okei det hørtes veldig rart ut, kan ikke bety at han befinner seg i usa da?

Skrevet

 

Rart sjekket akkurat fra "sendt" og der står det på mine mail -05.00 men etter klokken 11 igår var det riktig tid igjen...

 

Synes dette virker snålt??

Skrevet

 

føler meg litt dum her, sjekket hva tidszone min mail var på.. USA/Pacific tid. Rettet den til Norsk tid:P

Skrevet

Sånne ting skjer stadig vekk når man har mail av typen hotmail eller lignende så dette hadde jeg ikke tenkt over som merkelig i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...