Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Skulle sjekke mail jeg hadde lest igår fra typen... Så skulle jeg se når han sendte mail, husker han sendte mail i 8-9 tiden igår tidlig, men når jeg ser på klokkeslett på mailen fra ham står det; Date: Thu, 7 Jan 2010 04:27:01 -0500 altså -5 timer?? høres merkelig ut?? Han sendte jo kl. 9.27 ca.. husker jeg rett.. Så betyr det han kan befinne seg i utlandet?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Datoen der kommer mest sannsynlig fra din mailserver (der du får mailen fra). Er det hotmail eller gmail eller noe tilsvarende? I oppsettet der kan man si hvor man selv befinner seg. Det virker som om mailen din tror nok at du befinner deg i USA
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Tidsangivelsen settes av epost-serveren og om han har hotmail eller lignende så befinner serverene seg sjelden her til lands. På enkelte systemer kan man overstyre denne tiden slik at hver bruker kan sette tidssone selv, men ikke alltid det er mulig og om det er mulig er det langt fra alle som kommer på å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Okei det hørtes veldig rart ut, kan ikke bety at han befinner seg i usa da?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Rart sjekket akkurat fra "sendt" og der står det på mine mail -05.00 men etter klokken 11 igår var det riktig tid igjen... Synes dette virker snålt??
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 føler meg litt dum her, sjekket hva tidszone min mail var på.. USA/Pacific tid. Rettet den til Norsk tid:P
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Sånne ting skjer stadig vekk når man har mail av typen hotmail eller lignende så dette hadde jeg ikke tenkt over som merkelig i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå