Lykkeliten :) Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Noen som vet hvor de selger OTH sine vogner i Sverige?
Gravid første gang Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Jeg ringte Babyproffsen på Nordby-senteret på Svinesund og de selger vognen som de kaller Mountainbagger, tror det skrives slik. Dette skal være den gamle OTH-vognen (de sa den har skiftet navn) og det opplyste de om uten at jeg spurte så du kan sikkert bare spørre etter OTH-vogn, så får du det du skal.
Lykkeliten :) Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2010 Tusen takk for svar:) Vet du forresten hva den kostet? Lurer på om det er så mye billigere enn i Norge egentlig?
Gravid første gang Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Nei, jeg spurte ikke om pris da jeg egentlig forhørte meg om en annen vogn. Men, ut fra hva jeg har hørt flere si, så er det en del å spare, særlig hvis det er på salg. Vi drar nok over nå i januar for å se på den vognen samt flere pluss annet utstyr. Lykke til.
Gjøkeredet③ Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har kikka på en vogn som heter Mountain Buggy Urban Jungel, og det er ifølge ei venninne av meg det som var OTH før..
Gjøkeredet③ Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Mente å få med at denne venninna mi jobber på Barnas Hus, så hun har ihvertfall mer info enn meg om emnet.. )
Frk. Lykke Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Vi kjøpte oth på nordby senteret. Vi sparte mye på kursen. Fantastisk vogn! Nå som vi venter nr.2 blir det tvillingvogn... Anbefales!! Du finner ikke bedre vogn.. og kvaliteten er fantastisk!!
Gjest Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Ville aldri valgt OTH, det er den største drittvognen jeg har vært borti. Dyr og simpel vogn, ustødig (spesielt når du bytter til sportsdelen og barnet skal sove, tyngefordelingen blir helt feil), stellevesken er ELENDIG på alle måter, selv om den ser fin ut. Liten fjøring så du kan ikke "vugge" babyen, og fortauskanter er et mareritt. Det er kjipt å ikke kunne ha barnet imot deg i utgangspunktet når du bytter til sportsdelen (vi byttet ved 6 mnd og da er det litt tidlig å ikke se mamma, men baggen var for liten rett og slett). Du kommer til å IRRITERE deg over knottene på hjulene som alltid tar borti når du skal igjennom smale steder (for denne vognen er faktisk ganske bred med hjulene og knottene). Desuten må du kjøpe ekstradeler i tillegg, f. eks den bøylen til sportsdelen som koster nærmere 600kr. Det er liten beskyttelse mot sol om sommeren med kalasjen til baggen/sportsdelen, og ingenting mot vind/kulde om vinteren (nå har jeg emmaljunga og det er himmelen av beskyttelse mot alle værforhold). Sportsdelen kan heller ikke rettes helt opp til 80-90 grader, så når barnet skal sitte så blir det liksom litt liggende uansett. Handlekurven er liten og du må planlegge vektfordelingen nøye. Sportsdelen er noe dritt å ta opp og ned fra sitte/ligge-stilling, billige stroppeløsninger på en så dyr vogn!!! OTH er et tap-tap valg i mine øyner! Nå bruker jeg denne vognen kun hos moren min, noen ganger i året, og det er mer enn nok! Ville tenkt meg om 2 ganger før jeg kjøper denne vognen!!!!
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Har hatt denne vognen til min datter og er fornøyd. Er nok sånn at det er fordeler og ulemper ved de fleste vogner. Jeg synes den er en drøm å trille. Veldig smidig og lett synes jeg. Veldig grei å få inn og ut av bilen, fin å slå sammen og slå opp. Bagen er ikke så stor, men det gjorde ikke noe for oss da snuppa ikke ville ligge i vogn lenger enn til hun var 5 mnd. Da byttet vi til sportsdelen. Hun er født i november og været begynte jo å bli varmere da vi byttet til sportsdelen. Det var jo en fordel. Denne gangen vil det være midt på vinteren når babyen er 5 mnd. Men om vinteren bruker vi mye regntrekket på. Det blir veldig fint å lunt inni der da. Også er regntrekket gjennomsiktig så barnet kan følge med på det som skjer utenfor. Ja, det er jo en dyr vogn, men Emmaljunga f.eks er jo ikke akkurat billig den heller... Skal vurdere å kjøpe en brukt stor bagvogn til vinteren dersom babayen vil ligge i den da. Får se.. Men sum a summarum så anbefaler jeg OTH
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå