mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Alt man skal uroe seg for. Har fått tannpine, og burde vel egentlig tatt meg en tur, men hva med stråling under røntgen og bedøvelse og slikt???
Anabelle2010 har født! Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har også litt problemer med en tann og jeg spurte JM sist jeg var på kontroll. Hun sa at jeg ikke skulle ta røntgen, men det var ingen problem med bedøvelse hvis jeg trengte det. Har ikke vært der enda ... Men jeg synes å huske at tannlegen sa at det var mindre stråling fra et tannlegebilde enn å ta en flytur da jeg var innom sist jeg var gravid. Men hun tok ikke røntgen allikevel.
~Svever~ Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Hei:) Så vidt jeg har fått med meg kan du får en "kappe" over magen som beskytter mot røntegnstråler. Tror ikke det er skadelig pga at det kunn er et lite område som taes bilde av. Ring og spør tannlegen din du for sikkerhetsskyld, de vet alt dette. Viktig å informere om graviditeten.
Leila123 Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Hei Jeg har vært flere ganger hos tannlegen under graviditeten. Tok også røngten, hadde på meg en stor kappe. Hun sa det var lite stråling fra dagens røngten. Måtte også skifte ei amalgam fylling og det gjør man jo helst ikke når man er gravid. Men da brukte hun en slags ballong rundt tannen slik at jeg ikke sku få i meg amalgam rester. Pluss at assistenten var med hele tiden og brukte spyttsugeren. Følte meg godt tatt vare på. Hadde nok dratt til tannlegen hvis jeg var deg :-) Lykke til
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2010 Har vel egentlig ikke så veeeldig lyst da... Så håpet kanskje i mitt stille sinn at dere sa nei, nei, nei... man må absolutt ikke gå til tannlege nåe en er gravid! Hehe...
NostraStoria Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde ikke følt meg trygg med den kappen som blir nevnt som er mot røntgen strålene. Ville unngått røntgen uansett.. Lokalbedøvelse kan man ta som gravid.
vann123 Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Tannlegen min sa at man bør helst gå i 2. trimester når man skal til tannlege som gravid. Jeg bruker det som unnskyldning til å ikke gå dit nå før etter fødselen :-)
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2010 Jeg ringte tannlegen og de sa de ikke trengte å ta røntgen... Så må nok bare slepe meg dit, om ikke det ble en avbestilling i dag, så på mandag. Å, jeg gruer meg så utrolig! Det er jo helt jææævlig, den borelyden. Uff, jeg er skikkelig pingle altså! Hvordan i guds navn skal en fødsel gå?
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Det er i alle fall ikke borrelyd under fødselen! Og forhåpentligvis er du så lei at du gjør "hva som helst" for å få ut ungen.
Flo_Isak Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Jeg måtte til tannlegen i uke 16, pga en visdomstann som ikke var god. Viste seg at tanna måtte ut, ganske så fort, og derfor måtte vi også ta røntgenbilder for å se hvordan røttene på tanna var. Fikk derimot en kappe over magen, som stopper røntgenstrålene. Nå har de jo helt nye røntgen apparater også, så den av gode gamle typen mente tannlegen man skulle være litt mer forsiktig med en den nye typen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå