Gå til innhold

Hvor mange gram er deres babyer i uke 32?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine tvillinger er begge ca 1900 gram. Leste på "uke for uke" greiene at nå skulle de veie ca 1500 gram, så blei litt sjokka!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 2.6 kg, får ekstra oppfølging, da det er stort for den uken.Det er jo også en feilmargin på +/- 500 gr, eller var det 600? Det står så forskjellig i de bøkene, så kan nesten ikke følge de slavisk! Da skulle jo "alle" barna veid 3500 gr ved fødsel, og det er jo sjeldent... Men selvfølgelig er det jo en grei pekepinne, og et gj.snittlig mål. Men siden det er 2, må jo det være et godt tegn på at alt er bra der inne, at de legger så fint på seg, spesielt hvis de kommer før termin :) Ekstra oppfølging får du vel uansett siden det er 2 :)

Lykke til videre :)

Skrevet

har de gjort denne vekstestimeringen med ultralyd? jeg har tatt slik estimering to ganger og de har bommet med 1000 gram, dette var under fødsel riktignok så da er ikke 1 kg krise, men jordmor sa at det var vanlig å ta feil, kan jo være de har bommet noen hundre gram

Skrevet

Jeg fødte i slutten av uke 32 sist, og da var jenta 2040g, fikk beskjed om at det var en fin vekt i forhold til lengden på svangerskapet. Har vært på et par vekstestimeringer nå, og i slutten av uke 33 ble gutten målt til 2600, og i uke 37 ble han estimert til 3500, så det blir spennende å se når han kommer. Tror uke for uke viser ganske feil når det gjelder vekt.

Skrevet

Åh, nå blei jeg skikkelig glad kjenner jeg! Har lurt fælt på om det skulle være helt sånn som nå ja.

Takk for svar!

Skrevet

Jo større barnet er, og jo lenger ut i sv.skapet en er kommet, jo større er feilmarginen.

Vekstestimeringen foregår vha ul ja.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at han var rundt 1800-1900 gram. Ble også litt overrasket siden jeg hadde lest på uke for uke jeg også, så trodde dette var litt mye.. Men hun som foretok ultralyden sa til meg at det var en liten baby jeg bærte på, så vet nå ikke helt hva jeg skal tro på, blir litt forvirret :P

Skrevet

Så rart. Mine nurk hadde vokst 600 gram hver på tre uker, så jeg syns det var veldig mye jeg. Men allright! Da satser vi på at vi har normalvektige barn hele gjengen ;-)

Skrevet

Får alle andre enn meg vekstestimering, eller?

Skrevet

Siden jeg venter tvillinger så går jeg til kontroll ca hver tredje uke, så er nok derfor jeg får så mye info:-)

Skrevet

er også ofte til kontroll. blir lagt liten vekt på akkurat hvor mange gram de er men at de følger kurven. som den erfarne legen min sier så skal det bare en millimeter feil med punktet før feilmarginene er der og det kan fort skje. men i den sotre sammenheng er det viktigst at de følger kurven, og ingen store avvik fra gang til gang.

Skrevet

vekten her på bim er feil, gå heller inn på www.babyverden.no der er vekten mer riktig, bim bommer med en halv kilo nesten....... i uke 32 skal babyn veie 2100 gr i følge gjennomsnittet....

min veide 1900 gr da jeg var på vekstestimering i uke 32 og fikk beskjed om at gutten var liten i forhold til normalen.

Ei vennine av meg fikk beskjed om at jenta veide 1800 gr i uke 32 og hun får oppfølging annenhver uke pga liten baby...

så ta det helt med ro, ungene dine er faktisk under gjennomsnittet... hele 200 gr under..;)

Skrevet

Den uke for uke greia her inne på BIM må være feil, i boken (Svangerskapsboken 2009-2010 jeg fikk av JM står det at i uke 32 er babyen ca 1980g.

JM sa forøvrig til meg da jeg spurte om det tidligere i svangerskapet at det som sto i boken var ca målene legene gikk ut fra.

Det stemmer med vekstestemeringen jeg fikk i uke 28, nurke i magen lå en uke forran på kurven.

Så om tvillingene dine er 1900g har de et veldig godt utgangspungt :)

Jeg fødte mine tvillinger to dager over termin i 1999, de veide da 4020 og 3160g to store friske jenter :)

Masse lykke til med dine tvillinger :)

Skrevet

Min veide 2100 gram i uke 33. I følge det "blå UL-kortet" (hvor en leser av sammenhengen mellom vekt, hodestr, lårben og mageomkrets med antall uker), er dette så vidt under midtgjennomsnittet, da 50 percentilen er 2200 gram i uke 33. Jeg er på vekstestimering hver 4. uke fordi jeg bruker medisiner.

Samtidig sier de at dette bare er en pekepinn. Men min baby har fulgt sin kurve hele veien selv om det har vært forskjellig lege som har gjort målingene hver gang. Legen sa sist at babyen ligger an til å bli 3300-3400 gram, men at det kunne være feilmarginer.

BIM sin veksttråd er mye lavere enn UL-kortet tilsier.

Skrevet

Når jeg var 31 uker tippet dem at gullet var ca 1600 g.

Skrevet

Jeg var på ultralyd når jeg var 32 +5, å damen fant ut at babyen var 3% større enn gjennomsnittet å veide dermed 2 kg.

Normalt skulle en baby på dette stadiet være 1950 gram.

Så dine tvillinger ligger nok ikke så langt bak det som er normalen/gjennomsnittet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...