Gå til innhold

Erfaring med smokkslutt? Angrer litt...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sluttet med smokk for nesten en uke siden. Det har gått greit, han skjønner at han har sluttet og maser aldri etter smokken. Men jeg skjønner at han savner den. Bruker laaang tid på å sovne om kvelden og våkner tidligere om morgenen. Om natten kan han våkne og gråte uten at noe hjelper (koser med ham, gir han vann etc.)

 

I natt har han hostet masse, vi tok han opp i sengen vår til slutt, da lå han og vred seg og fikk ikke sove. Klynket litt. Huff, fikk så vondt av han! Angrer litt på at vi sluttet, men føler at vi ikke kan begynne igjen heller....

 

Noen med lignende erfaring?

 

Han blir tre år i april.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nå må du være sterk å holde ut.. Det blir enda verre dersom du nå gir etter og lar han få smokken tilbake, og skal begynne påan igjen om en stund.. Jeg syns også synd på mine da vi hadde smokkeslutt og det skjærer i mammahjertet men jeg tror nok at når du og han har holdt ut en uke så går det nok snart over.. Jeg syns de første 4 dagene var verst så gikk det gradvis over.. Mine var 2,5 år og rett før 3 år da de sluttet og det gikk veldig greit men det er viktig at vi foreldre er konsekvente og ikke gir etter. Da blir jo disse barna helt forvirret stakkars. Først har de sluttet og så får de smokken tilbake igjen og så må de jammen meg slutte igjen... Masse lykke til og hold ut ;))

Skrevet

Jeg kjenner meg sånn igjen,. Enda kan jeg få vondt av jenta mi som savner smokken sin sånn..

Og det er over et halvt pr siden vi sluttet her i huset,. Hun sover dårligere og bruker mye lenger tid på å sovne-enda.. Men det er nok til det beste,.

 

Vær sterk og hold det ut. Det kan nok ta en del tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...