snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 jeg er 157 og nå 44 kilo har en sønn på 6 mnd. da jeg gikk gravid var jeg oppi 64 kilo på de høyeste å 2 uker etter fødsel var jeg som før graviditeten, men de fortsatte nedover på de laveste var jeg 42 kilo å de er i grunn nesten bare bein.. hadde på kjole i julen å familen var sjokkert ble i grunn de jeg osgå da jeg så meg selv i så lite klær har jo helst 1-2 gensere + inne jakke. stømpebukse, vanlig bukse + ullsokker altid.. mannen klager når jeg har den tempen jeg vil ha inne, rundt 25-26 grader for jeg ikke skal fryse... merker de ser ikke så bra ut å klær ikke passer å de øker ikke selvtilliten i grunn å se sånn ut spiser frokost, middag, kvelds evt nattmat når jeg kjenner jeg er sulten.. spiser veldig mye godter, helst sjokolade. men tenkte litt mer i mat veien, kanskje hadde hjulpet meg i rett retning... altid vært liten, men aldrig så tynn mellom 47-48 pleier jeg ligge på i vekt..
Dronningen! Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 Ammer du ennå? Jeg er/var i samme situasjon som deg. Alltid vært tynn og alltid fått høre det av alle andre. Jeg bruker ett vektøkningspulver som de selger på xxl, det kan blandes i melk (det er det optimale) eller vann. Denne shaken tar jeg en gang om dagen. Jeg spiser også frokost, 2 måltider på formiddagen, frukt i 3- tiden og middag i 5- tiden. På kvelden spiser jeg det som faller meg inn. Å trene kondis er bare tull for da renner kiloene av mens vekter/muskeltrening er bra. Muskler veier som kjent mere enn fett:o)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2010 ammer men ikke fult han spiser 2 grøt måltid + middag + drikker annet enn bare melk. å trener ikke i de hele tatt ennet enn lek med småen å tror ikke de spiller så mye inn. tusen takk for svar hvertfall kanskje jeg burde prøve sånn pulver
melkekua™ Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Ikke at jeg kan noe om dette, men kan det være noe med stoffskiftet ditt? Evt. få deg en legetime....
2Gull09♥11!! Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Uff, dette hørtes slitsomt ut! Jeg har selv alltid vært tynn.. Ligger i familien.. Både meg og pappa spiser som noen dyr og har alltid vært slanke og atletiske! Jeg er faktisk på mitt tynnest når jeg ikke trener! Har alltid drevet med sport o.l. Har allllllltid fått kommentarer ang at jeg er tynn, fy faen hvor slitsomt! Men fant ut da jeg var yngre at jeg måtte ignorere allt, for ellers blir man sliten og mer og mer usikker på seg selv! Var selv rett inn i mine egne klær etter fødselen... Selv om jeg gikk opp mye under svangerskapet, så viste det ikke... Siste trimester trente jeg bra... Mye spinning, utrolig artig! Ikke for å holde av kiloene, men for å være i god form til fødsel, ny baby osv! God for helsa! Desverre har motivasjonen sviktet etter snuppa kom, nå 7mnd og jammen har jeg ikke vært støttemedlem på treningsenteret.. Uff! Mitt tips etter mye trening og kosthold gjennom årene er KOSTHOLD og TRENING! Det er det eneste som hjelper... Drittmat hjelper desverre ikke mye, gir kun vektøkning på innsida Før jeg ble gravid gikk jeg på et intensivt treningsprogram... Slitsomt, men utrolig spennende og utfordrende! Klarte faktisk å gå opp 5-10 kg på 7 uker!!! (etter de 7 ukene ble jeg gravid og måtte trappe ned) Jeg gikk på et høgkaloriprogram! Spiste villt mye... Det jeg vil anbefalle deg er å spise bra! Ta inn noen ekstra fettkilder i kostholdet ditt... Oljer, smør o.l. Det har man godt av, spesiellt når man har en ekstremt lav fettprosent!!! Du kan gjerne prøve det vektøkningpulveret, det har jeg aldri prøvd.. Har kun holdt meg til proteinpulver og måltidsertattere... D har funka bra for meg Jeg må tilføye at jeg alltid (som min pappa) har vært ekstremt sulten... Måltidserstatteren kan hjelpe deg så du slipper å bli så utrolig matlei! Når du faktisk ikke orker å spise enda et måltid, hiv i deg den som et melommåtlid, så får kroppen din noe å jobbe med og god næring! Trening må du også legge inn... Utrolig viktig!!! Hold deg til styrketrening!! Få evt veiledere på senteret til å hjelpe deg! Og NEI som alle tror (forstår IKKE hvorfor) jenter KLARER IKKE få store muskler... Hehe, så ikke bekymr deg for dette! Men med et godt kosthold og styrketrening vil du klare å "legge på deg"... Bli litt sterkere og mer utholden... Jeg gikk fra 50 kg (var på mitt laveste etter et år med kyssesyken) til 60 kg på 7 uker... Men dette var beinhardt og kostholdet var litt slitsomt.. Du trenger absolutt ikke kjøre så hardt på! Jeg er 176 cm høy.. Jeg har aldri vært så fornøyd med kroppen min som jeg var da... Morsomt at jeg ble gravid rett etter, hehe! Men jeg tror dette forbedra helsa mi utrolig mye!! Ikke sikker på om jeg engang kunne blitt gravid om jeg ikke hadde lagt på meg disse kiloene... Sorry, dette ble litt langt, og kanskje uforståelig... Men poenget mitt er at det går:) Men kosthold og styrketrening er det absolutt viktigeste... Og det er desverre mye feialtig informasjon der ute, slik at man blir lett forvirret av såkalte "sannheter"... Lykke lykke til... Og ignorer blikk og kommentarer fra folk rundt deg!!! Du sliter deg bare ut psykisk og ting blir ikke bedre... Husk at på en eller annen merkelig måte så er folk "missunnelige", selv om det er ingenting å være missunelig over Send meg gjerne en melding om du lurer på noe... Har en samboer som er ekspert på kosthold og trening:) Han var gooood hjelp for meg!!!
meg & to små vampyrer Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Jeg gikk veldig ned i vekt da jeg ammet sist, det skal ikke så mye til når man er lav heller... Jeg spiste meg opp etterpå ved å spise litt ekstra fett, masse gode marinerte ting i olje, oliven, avokado, nøtter. Ett år etter avsluttet amming var jeg tilbake på normalvekt der jeg stabiliserte meg:)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2010 tusen takk lillfrøken de var veldig opp lysende ser jeg har litt jobb forran meg, har i grunn minimalt energi i tillegg. men etter prøver, er jeg helt frisk så alt skulle vært på topp.. jeg får manne meg opp
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2010 da er de muligens bare ammingen som gjør dette da? får se de litt ann evt. alt er tiltak.. tusen takk for svar
meg & to små vampyrer Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Noen går masse ned ved å amme ja. Også av de av oss som ikke trenger å gå ned. Styrketrening er forresten også smart, muskler veier mer enn fett. Og selv om du er tynn er det jo alltid smart å ha en sterk og sunn kropp, syns jeg da:)
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2010 hehe ja skader jo ikke med litt muskler tusen takk jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå