Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Vi deler på utgiftene ved samvær, han henter og levere hver samværshelg. Ved ei samværhelg like før jul, fikk jeg til å hente selv på søndag, så da skal jeg jo såklart ikke betale ham for kjøring. Men nå begynner pappan å påstå at jeg fortsatt skal betale for halve av det halve jeg betaler, for den helga. Jeg betaler 250,- for hver samværhelg der han kjører begge veier, og nå mener han at jeg skal betale 125,- for den helga jeg hentet selv på søndag. Prøver å forklare at det ikke stemmer, og at det blir feil. Men han forstår det rett og slett ikke!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Mulig jeg ikke skjønner logikken heller, men jeg er enig med faren...
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Hvis dere har kjørt en vei hver skal ingen betale noen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er nok litt kort jeg også, men jeg må si meg enig med far her
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Dere deler altså utgiftene slik at reel kostnad er 500 kr. Da er det jo så enkelt at du betaler ham 125 og han betaler deg 125 for søndagen Da blir han kanskje enig....?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Vi kjørte hver vei, begge to. Han hentet på fredag, og jeg hentet på søndag. Da sier det seg selv at kjøreutgiftene allerede er delt, ved at begge hentet og leverte en gang hver på samme helg.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Jo, men han har jo tatt en tur mer enn han ville gjort hvis han ikke skulle ha samvær. Hvis det er vanlig at du betaler utgiften for to turer annenhver helg, så må du jo betale for én tur denne helgen... eller?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Det stemmer. Hehe, ja - hadde likt å visst hva han hadde sagt til den
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Nei, det blir ikke rett. Han sitter med en kjøre utgift på 250 kr for henting på fredag, og jeg sitter med en kjøreutgift på 250 kr for henting på søndag. Så om jeg da skal betale han 125 kr, så sier det seg selv det at han "tjener" penger. Skjønner dere? Alltså, 125 kr er ikke mye penger, men jeg blir bare litt overasket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå