erteposen + 4 Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Mine er ikke 8 mnd. enda, men de to eldste spiste godt om natta på den alderen. Jeg orka ikke avvenne, og de spiste før jeg la meg og rundt 0400.
Ranveig R Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Ungane er større no, men hugsar dette. Eldste: Amma om natta fram til ca 13 mnd. Samsov, så eg veit ikkje kor ofte. På dagtid fekk han når han ville ha, men åt godt med fast føde i tillegg. Drakk melk før vi stod opp, før lunsj, etter han hadde sove om ettermiddagen, og så etter kveldsmaten. Lille: Fullamma ved 8 mnd, då det var fri pupp heile døgnet.
Bøtteknott Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Jeg slutta med nattamming da Knotten var 6 mnd. Og det gikk overraskende greit :-)
lille je Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Vi slutta vel når hun var rundt 6 mnd. Nå er hun ni mnd og jeg ammer ikke i det heletatt. Hun mista helt interessen rundt 7 mnd, så da var det slutt. Litt før jeg hadde tenkt, men egentlig litt godt også
Gulljente+gullgutt Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Sluttet med nattamming når hun var drøyt 6 mnd, sluttet helt å amme når hun var 9 mnd. Da var hun ikke interessert lenger.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Nattammet helt til ca 7.5 mnd. Da ble det også slutt på all amming siden han var lite int. Dessuten skal jeg inn og opereres etter fødselsskade om ei uke, og måtte slutte før det. Kan jo ikke amme når man skal være på sykhuset i flere dager... Er 8.5 mnd nå. Gikk overraskende bra å kutte pupp om natta. Dagen var ikke noe problem.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 8 måneder i slutten av januar blir ho. Slutta å nattamme rundt 5,5 månder fordi jeg ville sove.... Etter 2 netter med hyling, smokkeløp og stryking på kinnet sov ho...............
Mia29 Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 Vi slluttet når hun var 6 mnd og 3 uker. Da var vi kommet godt i gang med fast føde. Fullammet til 6 mnd. Gikk veldig greit. Maste egentlig aldri etter puppen. Etter 5 dager sov hun natten gjennom. Vi kombinerte det med å sove på eget rom. Pappaen tok de første nettene for at ikke jeg skulle friste for mye, men tror ikke det hadde så mye å si. Nå er hun 8,5 mnd. Spiser 4 måltider mm og 4 måltider fast føde om dagen. Morgen og kveldspupp går fint. De to midt på dagen har hun varierende interesse for. Da pumper jeg og gir fra flaske i stedet. Har hørt at mange mister interessen i denne alderen, men at det tar seg opp igjen. Jeg ønsker at hun skal få mm minst et år og velger derfor å pumpe for at hun skal få mm og jeg ikke skal miste melka. Pumper en gang før jeg legger meg fast som jeg bruker i grøtenogså da jeg mister så veldig mengde nå når jeg ikke nattammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå