Gå til innhold

Noen her som har levd på bare et måltid for dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd å bli bedratt av kjæresten. Og etter det så har jeg slitt veldig med meg selv... Spiser bare et lite måltid for dagen. Sammen med kjæresten min, for han maser det i meg. Det er litt mindre enn en porsjon...

Om noen her har levd på en måltid i lengre perioder;

Hvordan gikk det med kroppen deres? Og fikk dere noen psykiske plager?

Hilsen en som får kvalme bilder i hodet under måltid og maten i retur...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da forslår jeg at du går ifra han !! Umiddelbart!! du blir ikke bedre av å være sammen med dritten... Healing må du igjennom på egenhånd.

Jeg har alltid vært småspist og kan fint leve på ett måltid. kan jeg anbefale det? NEI! er et skranglebein og veier bare 48 kilo.. ikke særlig bra og jeg vet kroppen ikke får tilført den næring den trenger.

Har ikke spiseproblemer,har alltid vært sånn.

Skrevet

e det ikke bedre å bli kvitt årsaken til at du har det sånn? så du kan jobbe med deg selv for å komme videre? formen din må jo være elendig hvis du spiser så lite. selv blir jeg dårlig, slapp, kvalm og vondt i hodet hvis jeg går noen dager med lite mat.

Skrevet

Spist bare ett måltid om dagen så lenge jeg kan huske jeg, sikkert siden barneskolen eller noe -middag.

Skrevet

Forbrenningen din vil bli rotet til, du kan risikere å legge på deg når du begynner å spise normalt igjen. Du kan få ubalanse i insulingproduksjonen slik at bukspytkjertelen blir overarbeidet og du kan utvikle diabetes. Du kan få mangelsykdommer, du kan gå ned i vekt, du blir trøtt og slapp. Muligens deprimert. Du kan få dårlig tannhelse og ånde pga. ustabil spyttproduksjon.

Skrevet

Jøss. Her virker det da som om det er helt normalt å spise bare et måltid for dagen.. hvordan greier anoreksivrak å bli så tynne å syke da?

Skrevet

En anorektiker spiser kanskje bare et eple eller et knekkebrød på hele dagen, og kombinerer dette med hard trening.

Skrevet

Jeg spiser som regel bare et måltid for dag nå, pga depresjon og fullstendig mangel på apetitt.

Får i meg litt yoghurt og sånn da, men middagen er det jeg klarer å spise litt av.

Har gått ned 12 kilo og håper inderlig på å bli bedre snart så jeg kan legge på meg igjen, kroppen trenger mer mat enn et måltid.

Skrevet

Det er så fryktelig vanskelig å gi slipp på noen man elsker, selv om han har gjort meg så vondt...

Anonym 00:03 ;

12 kg? Det var mye! Jeg har ikke så mange kilo å miste før jeg blir undervektig, og da vet jeg at alle klagene om at jeg er for tynn kommer igjen, og det orker jeg ikke.

Hvor lenge har du levd på 1 måltid? Forsvant kiloene med engang?

Skrevet

Jeg flytta fra mannen min og mista faren min i kreft på 5 uker og gikk ned 8 kilo jeg er 1,78 - var nede i 58 kilo på det tynneste. Jeg spiste ingenting på 3 uker, og ja ble deprimert av det, har til nå lagt på meg 5 kilo, men sliter fortsatt med å komme meg psykisk.

Ikke å anbefale

Skrevet

Seriøst? Spiste du INGENTING? Hvordan greide du å stå opp av senga?

Godt å høre at du er på bedringens vei iallefall :)

Skrevet

Uff, for en stygg fyr! Håper du greier å komme deg videre i livet med mat i magesekken.. Og denne fyren har du barn med?

Skrevet

Ja, denne fyren har jeg barn med.. Han er egentlig en fin fyr. Det er "bare" dette han har gjort meg vondt..

Skrevet

jeg gjorde det i ca 3 mnd. gikk ned 13 kg

Skrevet

Ja, jeg gjorde det i nærmere 1 år.... Gikk ned 12 kg, og hadde ikke så mye å ta av før jeg gikk ned... Beinrangel uten pupper, var vel det jeg ble. Sjelden mer enn et måltid om dagen.

Her var det alle vanskene min eks laget, som gjorde utslaget. Trusler om rettssak og at han ville ta barnet fra meg. Han som aldri brydde seg om barnet.... Bare holdt helvete hele tiden for å ramme meg. Brev fra advokater, klager på samværsavtaler på familievernkontoret. Visste aldri når og om han kom til det lille samværet han gadd, fortalte aldri noe fra samværet, men jeg fikk høre fra andre at de var bekymret for barnet mens han hadde ham. Kunne ringe meg mens han hadde ungen og be meg hente med en eneste gang, ellers bare fant han en tilfeldig barnevakt på veien utforbi. Og jeg bor 4 timer unna.....

Det gikk helt fint, og jeg klarte til slutt å gå litt opp igjen i vekt. Men det var det samme som du sier; maten vokste i munnen, og ville bare komme i retur.

Hadde dette skjedd i dag, så hadde jeg tenkt mer på å få i meg næringen i form av f eks næringspulver som kanskje egentlig er for slanking, men som jeg da kunne brukt til måltider i tillegg til det lille jeg fikk i meg av mat. Og da også få i meg mineraler og vitaminer en trenger samtidig.

Jeg laget meg f eks rundstykker med skinke, hvitost og tomat, som jeg varmet litt i mikroen. Lettere å spise enn tørre skiver. Kokte makaroni, hadde på ketsjup og litt ost som jeg varmet litt i mikroen også. Gikk på besøk til mine foreldre ved middagstider noen dager, for det var lettere å spise mat andre laget, og med godt selskap.

Enkel og lett mat, og små mengder. Kjeks med ost og sånt.

Jeg har ikke ødelagt forbrenningen med dette. Alt er nå tilbake til normalen:)

Skrevet

Jeg spiser noen ganger kun et måltid, noen ganger flere og noen ganger ingen måltid om dagen. Det har vært sånn så lenge jeg kan huske..

Skrevet

Jeg har levd på et måltid om dagen.. Levde slik i 3år, og grunnen var spisevegring, en forrstyrrelse, det var min måte å kontrollere ting på. Kroppen blir ødelagt av det, du raser ned i vekt, men denne kommer fort på igjen når man spiser normalt igjen. Man får vitaminmangel, mister mensen, tarmsystemet blir helt rart.. Og det er ikke bra i det hele tatt.

Skaff profesjonell hjelp, flytt fra denne mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...