Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Hvor mye la dere på dere og hvor fort går kiloene av ved amming?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 La på meg 15 kilo. 10 av disse forsvant innen jeg kom hjem fra sykehuset(3-4 dager) De siste 5 tok litt lenger tid, men de var borte 3 mnd etter fødsel. Gjorde ikke noe spesielt for å gå ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Nesten samme som meg da...jeg la på meg 14 kg..De 10 første gikk veldig fort av i løpet av 2-3 uker, men ser ikke ut til at de siste 3-4 vil av..babyen min blir 3 mnd om ei uke:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 la på meg 5-6 kg, men 10 av de forsvann etter 1 uke ca. å nå 4 mnd etter fødsel har jeg gått ned 18-19 kg tilsammen.. har ikke jort noe, bare amming.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 La på meg 15kg med nr 1 - 12 dager etter fødsel var 10 av disse borte. 3 mnd senere var jeg tilbake på normalvekt, og 9 mnd etter fødselen veide jeg 3 kg mindre enn startvekt. Og der holdt jeg meg stabilt resten av ammeperioden. (har siden gått ned 2kg til, før jeg ble gravid igjen) Har ikke gjort noe annet enn å prøve å være en smule bevisst hva jeg putter i munnen (eller mer å tenke, hvorfor putter jeg dette i munnen?) Har absolutt ikke prøvd på noen slankekur. Spist når jeg var sulten, og godteri har jeg også spist. Prøvd å gå minst en halv time hver dag, og å amme. Thats it!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Gikk opp 23 kg med førstefødte(2 år gammel), 2 dager etter var 12 kg borte, og deretter gikk jeg jevnt og trutt ned de resterende kiloene, og 5 måneder etterpå var jeg som før. Trente ikke annet enn å gå mye turer med vogn og bikkje. Hadde et barn som ikke ville sove noe særlig, så ble mye trasking rundt om, og ikke anledning og overskudd til styrketrening på gym, som jeg vanligvis driver med. (Fullammet de første 6,5 månedene, forresten) Denne ganger har jeg gått opp litt mer enn første gang, men regner med de går like greit av igjen som sist, så stresser ikke med det:-) Ikke stress med vekta, alt går av, bare man spiser sunt og normalt, og beveger seg tilstrekkelig! Kombinasjonen styrketrening og gåturer med vogn er super, da forbrenner du både fett og bygger muskler/strammer opp, så når du føler deg i form til det er det bare å stå på med positiv innstilling! Lykke til!
The Bad Gal Skrevet 8. januar 2010 #7 Skrevet 8. januar 2010 Trykka feil, skulle jo ikke være anonym!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 gikk opp 30 kg. sliter nå 3 mnd etter fødselen med resterende 15 kg. spiser usunt da jeg er alene og barnet har hatt kolikk til nå. har mest vært opptatt av å spise så fort og så mye jeg kan mens jeg hadde tid. nå er han ferdig med gråtingen og jeg skal begynne å gå turer og lage ordentlig mat. ammer også, men det ser ikke ut til å hjelpe noen ting.
The Bad Gal Skrevet 8. januar 2010 #9 Skrevet 8. januar 2010 La kroppen få litt tid på seg, det tar tid å omstille seg til nytt kosthold og mosjon. Dessuten har du jo vært kjempeflink som har mista 15 kg sålangt, det er jo halvveis, jo! Pass på at du får i deg nok mat, og rett type, de fleste spiser altfor lite når de skal gå ned i vekt, da går kroppen i sparemodus og du vil ha vanskeligere for å gå ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Gikk opp 12 kilo, en uke etter fødsel var alt borte.. Meeeeeen, jeg er sulten hele tiden, og kroppen niholder på kaloriene i ammeperioden så jeg har lagt på meg 6 kilo igjen. Jeg har flere barn og det samme har skjedd alle gangene. Når jeg slutter å amme forsvinner disse 5-6 kiloene helt av seg selv. Så amming er ingen slankekur for meg.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 La på meg 25 kilo! Nå har det gått syv uker, og jeg har gått ned 21 :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå