labine Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Finnes det noen nedre grense for hvor kaldt det kan være før ungene ikke må ut i friminuttene, evnt ikke kan ha utegym?
erteposen + 4 Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Jeg tror ikke det. På Røros er de jo ute, og det er vel -40:)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Ved -15 lar vi elevene velge selv. Utegym i så mange minus er uaktuelt her:)
labine Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2010 Det er vel forskjell på å være ute frivillig og det og ha utegym da....Har ikke det minste problem med å la guttungen være ute og leke i minus 30 om han har lyst og har på seg bra med klær men føler meg ikke helt komfortabel med at de skal ha utegym i morgen...spesielt ikke når han akkurat har vært sjuk....
labine Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 Håper virkelig ikke de har tenkt å la de ha utegym i morgen....det står ikke noeom forbehold på timeplanen - det må da være fornuftige ting de kan finne på inne i stedet...
erteposen + 4 Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Utegym høres merkelig ut. De hadde det på skolen i dag, men da var de i akebakken.
labine Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2010 de skal gå på skøyter men jeg syns det også er merkelig at de kan kreve at alle har skøyter....
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Utegym består jo av lek i snøen. Jeg synes det er bra jeg. Kle barna riktig etter forholdene. Er ikke meningen at de skal bli svett osv på samme måte som inne i gymsalen. Bra skolene vet å benytte seg av dagene med snø Selv om vi har hatt snøen lenge her nå, er det ikke en garanti for fremtidens opplevelser. De krever vell ikke at barna skal ha skøyter? Ski eller akebrett?
labine Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2010 På ukeplanen står det at de skal gå på skøyter...tidligere har det stått ski og skøyter...mest sannsynlig kan de som ikke har skøyter leke/ake i snøen men da burde det stått på ukeplanen syns iallefall jeg....guttungen har gode nok klær til å være ute i men det er fler i klassen hans som har astma - og etter hva jeg veit så burde ikke de være ute når det er såpass kaldt som det det er nå....
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 De astmabarna som reagerer på kulde bør absolutt få et eget opplegg. Det har de krav på! Men det er ikke alle med astma som reagerer så veldig på kulde. Mi reagerer mer på temp.skifte/regn/råhet i luften enn den sjokk-kulden som er nå. Det finnes også egne masker for de som er plaget med astmen i kulden. Minsta mi kan ikke være med ut på slike tilstelninger. Det er noe bhg og etterhvert skolen må ta hensyn til. Men her blir det snakk om eget opplegg for henne, ikke begrenset muligheter for alle.
Ugl@ Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Spørs vind, luftfuktighet, ingen fasit der som gjelder over hele fjøla. I går var detg vel 14-15minus her, unga i barnehagen ble holdt inne, mens skoleungene fikk valget vist nok. Men her er det høy luftfuktighet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå