Gå til innhold

"Gamle" ryggproblemer samt bekkenløsning nå = keisersnitt?


Twiggy71

Anbefalte innlegg

Har hatt 2 prolapser i ryggen L4-L5 og L5-S1. Det tok meg ett år å bli "frisk" igjen - dvs jeg var sykemeldt 100% fra jobben i ett helt år. Dette skjedde for 2 år siden, og jeg er nå gravid i uke 29. Har slitt med bekkenløsning fra starten av, og trent hos fysioterapaut 3 ganger i uken for å holde dette under kontroll. Skal til time på Ahus i februar for å avgjøre om jeg skal føde vaginalt eller ta KS. Er veldig redd og usikker. Har BÅDE angst for vanlig fødsel og for KS. Hadde en laaaang vaginal fødsel i 2003 ( 24 t ), og er livredd for å forsøke det igjen .. samtidig er jeg livredd for ks. Noen med erfaringer... eller råd??? Min kiropraktor sier jeg bør ta KS, jordmor vet ikke helt.. hjeleeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår din redsel for både fødsel og KS. Jeg fikk et barn i 2008 det var en lang vaginal fødsel (27 timer) Jeg var plaget med bekkenpager i svangerskapet. Etter endt fødsel var jeg fullstendig "ødelakt". Det tol meg over 6 mnd før jeg klarte å løfte barnet mitt. Nå to år etter sliter jeg fortsatt med både rygg og bekkenplager. Jeg tror at mye av grunnen til mine plager i dag, tenker spesiellt på ryggplagene har mye med en lang fødse liggende på rygg kombinert med bekkenplager. Så hadde jeg bitt gravid igjen hadde ikke jeg fødet vaginalt. Er ingen tilhenger av KS men av to "onder" hadde jeg valgt det.

Ønsker deg lykke til med svangerskapet og med det vanskelige valget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og tusen takk for svar. Jeg er veldig redd for at jeg tar en FOR stor sjanse ved å føde vaginalt ja. Plagene ved keisersnitt er vel ikke SÅ langvarige. Håper du blir bedre snart av ryggplagene, og får tid til å trene og tenke på deg selv med en liten en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en leddiagnose og har bekkenløsning. Er i uke 20. Skal til KS samtale på Ullevål om en måned. Lege og fysio anbfaler sterkt å ta KS ca 3 uker før termin slik at jeg unngår krykker i mange uker etter en evt vaginal fødsel. Jeg håper på KS, og synes det er greit med tanke på egen helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...