Gå til innhold

Strøk norsk eksamen for andre gang :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det de vil ha mer?

Etter all den lesing og øving får jeg ikke bestå!!

Fikk ikke komme på sykepleier utdanning i fjord fordi jeg hadde 1 i eksamen. Tok eksamen i nov. og fikk brev idag der det står at jeg fikk 1 igjen.

Er veldig lei meg...

Hva kan jeg gjøre for å komme inn på høyskole i år?

Er det mulig å ta eksamen til sommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symp.

Du kan sikkert gå opp igjen til sommeren, som privatist. Lykke til.

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, jeg er ikke frekk i kjeften nå, men du er vel kanskje ikke norsk? Det var litt mange snodige oppbyggingsfeil i setningene dine, derfor jeg spør.

Jeg vil anbefale deg å få enten en egen privatlærer eller at du følger en klasse med mulighet for oppfølging. Skulle gjerne hjulpet deg, men jeg har nok med egen skolegang.

Vet du hva du sliter med? Er det å lese eller skrive? Har du blitt utredet for dysleksi? Er veldig trist å gjøre så godt man kan uten å "få noe igjen for det".

Skrevet

Ta kontakt med en norsklærer, gjerne en du selv har hatt som kjenner deg, og snakk om hva som er viktig i forhold til oppgavevalg og de språklige utfordringene du sliter med. Forbered deg godt og ta med hjelpemidler du kan benytte.

Skrevet

Jeg er ike norsk nei, sliter med forstålese når teksten er på nynorsk. Kjenner ikke at de bare kan gi oss nynorsk oppgaver når vi har fritak.

Jeg vet at jeg ikke kan perfekt norsk og det kan heler ingen, norsk er vanskelig. Men jeg har jo gjort så godt jeg kan og øvd for mye.

Skrevet

Om du er fritatt fra nynorsk så har du all grunn til å klage! Gjør det, i tillegg til alt det andre du har fått råd om å gjøre. Det må da være noen som kan hjelpe deg?

Skrevet

Om du er fritatt fra nynorsk har de ikke lov til å gi deg oppgaver på nynorsk. Men du må trene mer! Du burde kjøpe deg denne boka: http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8257314595 Den er fantastisk lett å finne fram i og forklarer godt. Du bruker en del preposisjoner feil. Det virker som du har et godt vokabular, men sliter med funksjonsord. Hvor bor du? Kanskje du kan spørre om noen nordiskstudenter vil hjelpe deg mot et lite beløp for å få på plass det som mangler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...