Gjest Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 er mor til en liten gutt på 1 år ,har termin igjen i slutten av mai .jeg lurte på når man har født og er på de 3 dagene man bør være der kan sønnen min være der sammen med meg i med det er familie rom der. iverste fall komme og sove der med meg .han er så utrolig avhengi av meg . og har ingen til og passe han
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Det bør du avtale med sykehuset på forhånd slik at det ikke blir misforståelser og problemer.. De fleste sykehus har familierom for de som trenger det, men ikke sikkert noe er ledig om du sier fra den dagen d skal føde.
NormaJean Skrevet 8. januar 2010 #3 Skrevet 8. januar 2010 Hvem skal ha sønnen din UNDER fødselen da? Kan ikke evt den personen stille opp de 3 dagene? Er ganske sikker på at sykehuset sier nei til at du får ha en liten en der, de har ikke kapasitet til å passe på barnet ditt hvis du ikke kan..... Det kan være at du er i ganske dårlig form og ute av stand til å passe på hverken den nyfødte eller 1 åringen.... uansett, sikkert ikke lett for deg. Husker sist jeg var gravid at dette ble diskutert her inne, mener at en fortalte at hun fikk hjelp av Barnevernet til pass mens hun var på sykehuset...... Du bør sikkert snakke med helsestasjonen om dette, jo før jo bedre For du kan ikke sende barnet ditt til noen slektninger da? Masse lykke til;)
Shiira Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Har ikke hørt om sykehus der søsken får være sammen med mor på føde/barsel. Tror imidlertid praksisen kan være litt anneledes på fødestuer, eller om sykehuset du føder på har barselhotell. Men dette bør du drøfte med jordmor/helsesøster, så finner dere ut av det. Det er dessuten ingen som sier du MÅ være tre dager på sykehuset, du kan dra rett hjem etter fødselen så lenge du kommer tilbake til 3-dagers kontroll..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå