Gå til innhold

Hvor mye skatt på os?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har full overgangsstønad. Dette er min eneste inntekt (i tillegg til pengene fra Lånekassen som vel ikke telles som inntekt).

Dere andre som kun har lån/stipend og overgangsstønad: hvor mye betaler dere i skatt på os?

Jeg var alene i noen mnd for et par år siden også, og da fikk jeg tilbake alt jeg betalte i skatt. Men da jeg snakket med skatteetaten i dag, hørtes det ut som om jeg må betale en del i skatt (hun snakket om 18 %).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kun OS som inntekt får du frikort og trenger ikke betale skatt :)

Skrevet

jeg må betale skatt - har kranglet masse med idiotene. men jeg får det jo igjen.

så det kan godt hende at du må betale, men da får du det igjen til sommeren. jeg betaler 1900 i måneden i skatt

Skrevet

Hmmmmmm..... Hun på skatteetaten sa at jeg måtte betale 18 % skatt, som jo da blir 2153,70 kroner...

Jeg hadde frikort i fjor, for jeg startet ikke å få overgangsstønad før oktober, og kom jo da under grensen for frikort. De sa også på NAV at jeg måtte skynde meg å ordne skattekort siden jeg bare hadde frikort i fjor.

Så jeg blir litt forvirret jeg! Skal man eller skal man ikke betale skatt av OS? Er det slik at jeg får igjen alt jeg betaler? Da burde jeg jo kunne velge helt selv akkurat hvor mye jeg vil betale, og kun se på det som sparing..... hmmmmm...

HI

Skrevet

Jeg betalte ikke skatt i fjor, har fått 2% nå.. Har kun stipend utenom..

Skrevet

Jeg ble anbefalt av skattekontor dama og betale 5%. Det har jeg gjort, men har jo ikke peiling på hvordan jeg ligger an.

Det kan sånn sett bli spennende å se, siden jeg var selvstendig næringsdrivende frem til jeg ble alene i mai..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...