Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg har ei tulle på 1 1/2 år som spiser grøt til frokost og kvelds, hun spiser vanlig middag, yoghurt, frukt/grønt, sundt og variert.. men hun vil ikke ha brødskiver. Vi har prøvd det meste for å få henne til å spise det, men forløpig så går det ikke så veldig bra... så jeg lurer på om vi er alene i verden om å gi ungen grøt når hun er såpass i alder.

Legger til at ble fullammet til hun var ca 8-9 måneder og blir ammet ennå på kvelden og morgen.

Takknemlig for andres erfaringer med dette:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ga babygrøt til han var ca2år. Kun til kvelds ca det siste halvåret. Når han var ca2år prøvde vi å heller lage havregrøt fordi vi syns det var unødvendig med babygrøten, men da ville han heller ha brødskiver, så da kuttet vi grøt helt (bortsett fra av og til når han spør om havregrøt). Og for å legge til det, sønnen vår spiste brødskiver, men syns bare grøt var mye bedre:-)

Skrevet

Vi gir også en del grøt enda, gutten min er 1 1/2 år :-) Han liker det og blir mett til kvelds. Han spiser brød i barnehagen og noenganger til frokost. Ammer også litt enda...

Skrevet

Jentene fikk grøt så lenge de ville ha de:) Hender de vil ha til kveldsmat enda og det er risgrøt fra 5 mnd;) De er 6 og 7 år!

Grunnen til vi har babygrøt i hus er da pga lilleknott på 19mnd som enda spiser det til lunsj og kvelds.

De har cøliaki alle sammen så da blir det med risgrøt;)

Skrevet

De to eldste min likte ikke grøt noe særlig, og de fikk det knapt etter 10 mnd. De spiste to måltider med middag da. Jeg har vel ikke hørt om noen som spiser barnegrøt to ganger pr. dag når de er såpass gamle, men det gjør vel ingenting. Hun spiser variert, og det er det viktige. De spiser ofte brød i bhg. selv om det ikke er favoritten hjemme.

Skrevet

Det anbefales jo faktisk å fortsette med minst ett måltid grøt om dagen helt til de fyller 2 år pga jern-innholdet, så om jenta di får to grøtporsjoner om dagen går det nok helt fint=) Selv er jenta mi på 15 mnd rimelig grøtlei nå, men vi spriter den opp med litt av hvert og tviholder enn så lenge på kveldsgrøten;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...