~sjiraff~ Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Hvis du kaster opp en dag og føler deg fin dagen etterpå, holder du deg hjemme da? For å unngå å smitte andre? Karantene dager på oppkast og diare gjelder vel strengt tatt kun barnehage barn og de som har yrker som utsetter andre med nedsatt immunforsvar for smitte (mener å ha lest dette på fhi)? Vanlige dødlige med vanlige jobber har da vel såpass bra hygiene at omgangssyke ikke smitter i så stor grad?
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Nei, det gjør jeg ikke. Vasker meg alltid godt på hender.
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Har aldri vært plaget med omgangssyken (har hatt det 1 gang), men da jeg jobbet i skolen holdt jeg meg hjemme en ekstra dag ved forkjølelse og influensa. Ikke noe særlig å komme på jobb og utsette ungene for smitte
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 hadde jeg ringt jobben å sakt at jeg ble hjemme fordi jeg kastet opp i går, den gangen jeg fremdeles jobbet. så hadde de ledd seg igjel og bett meg pelle meg på jobb
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg gjør det, rett og slett fordi jeg jobber i bhg. Hadde en voksen gått på jobb dagen etter oppkast i bhg der ungene går hadde jeg blitt skikkelig sur, spesielt hvis de ble smitta i tillegg =)
mamman til to gutter Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Jeg kaster aldri opp en gang og føler meg fin dagen etter hvis jeg har omgangssyke, så egentlig passer jeg vel ikke til å svare på dette (kaster alltid opp maaaange ganger og det går hvertfall en dag etterpå før jeg klarer å spise noe igjen). Likevel velger jeg å svare, nettopp fordi jeg blir så dårlig, så ønsker jeg ikke å bli smittet. Har man kastet opp en dag og vært kvalm hele den dagen så man ikke har fått i seg noe mat og i tillegg gjerne har diare, som gjerne følger med, så har man ingenting på jobb å gjøre dagen etter. Jeg mener man fortsatt er syk hvis ikke man har klart å spise normalt hvertfall et par måltider. Jeg har "jagd" hjem en kollega fra jobb fordi hun mente hun var frisk, hun hadde jo ikke kastet opp siden kvelden før og følte seg i form når hun våknet på morgenen. Innen lunsjtid var hun kvalm igjen og dro heldigvis før hun begynte å kaste opp igjen.
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Jobber med mat, så holder meg enten hjemme eller jobber på kontoret. Håndvask og sprit bruker vi uansett hele tiden.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Kommer meg på jobb så fort som mulig, og ja jeg bedriver sykenærvær på jobben. Dersom jeg ikke går på jobb er det ingen vikar til å ta elevene mine. Og jeg har lagt for mye jobb i å gjenopprette denne linja etter slappe kolleger, så jeg er til stede så langt jeg kan stå. Om ikke annet for en periode på dagen så får de heller gå litt før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå