Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Noen som har hatt det? Tror jeg sliter med det hver vinter, men før jeg får somlet meg til legen, er det borte. Men så går det noen dager, så er det der igjen. Føles som om øyet mitt skal poppe ut, og har vondt (litt som om å ha kvise) på øyet. Det forflytter seg fra nesa, under øyet og inn i øret på høyre side. Blir fort varm i kinnet, kun på høyre side, og får fort skallebank.Får også dottfølelse i høyre øret (og noenganger i venstre) Har en veldig skeiv nesevegg som gjør at det blir trangt i høyre nese, så jeg har diagnosert meg selv med bihulebetennelse? Er det noen som har hatt kronisk bihulebetennelse? Eller bihulebetennelse i det heletatt som kjenner igjen symptomene? Kan si at ...ja, dette er litt ekkelt, men pusset som kommer fra nesen og ned i svelget smaker veldig stramt. Litt som kjemikalsk egentlig.... Noen som please kan hjelpe???
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 kjøp deg et nesehorn på apoteket og skyll med saltvann! pass på å holde det åpent. hvis ikke du blir kvitt det så kom deg uansett til legen og forklar symptomene. Kan godt være det er kronisk.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Takk Har du hatt bihulebetennelse? Bare lurer på symptomene egentlig
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Høres veldig ut som meg,jg har også skeiv nesevegg og kronisk bihulebetennelse. Nesehorn kan være veldig til hjelp,itilegg viktig m nesespray,få d ut. Kan også få en nesepray på resept som skal hjelpe,så man kan slippe unna pencilinen. Jeg synes nesespray m menthol er mye mer effektiv,veldig sjelden jg må på kur etter jg blei flink til å bruke nspray. God bedring
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Når jeg får det, så blir det et press i øyet og ved nesen, vondt i kjevebeinet og rett under øyet og hodepine, spes. om jeg bøyer meg fremover. Det kommer mye gult snørr og det kan renne litt uhemmet og jeg kan ha vond smak i munnen. føler meg ofte ikke helt i form når jeg får det. Jeg har en gang i løpet av de siste årene fått antibiotika, ellers behandler jeg med selv en ukes tid før jeg evt kontakter lege og det går over før jeg går til lege. Jeg bruker nesespray, skyller også med saltvann med 50 ml sprøyte, tar paracet mot smerter. Har også kortisonspray (allergispray) jeg bruker 2 ganger pr dag, når jeg får bihulebetennelse. Er du usikker og har veldig vondt drar du til legen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Tusen takk for masse bra svar! Et spm bare. Har dere det slikt om sommeren også? Det har ikke jeg. Kun når det blir litt kjøligere i luften. Går våren, vinteren og høsten slik, men sommeren merker jeg ikke stort fra det, bortsett fra at det blir veldig tørt og blir veldig varm, på en måte, mellom øynene.... Har ikke veldig vondt, 21:43, men bare veldig irriterende... litt vondt da..hehehe...ikke legevondt liksom. Har det hvert år så det er nok ikke noe farlig
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 21:43 her. Har det svært sjelden om sommeren, da kun om jeg er skikkelig forkjøla og får det i etterkant.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Funker den kortison sprayen da? Fikk utlevert en allergispray i februar i fjor, fordi legen ikke fant ut hva som var i veien. (hadde hovne kjertler inne i øregangen og i halsen i 5mnd...og har det enda) Da fikk jeg en nesespray som heter Avamys. Den funket ikke, og da fikk jeg en resept på en annen allergispray som jeg ikke hentet. Fikk beskjed om å gå på den i sammenhengende 6uker, før jeg kunne føle noe forandring. Gjorde det, men kjente ingen forandring overhodet! Funker det på deg?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Ja det fungerer, men den må brukes over tid.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Har vært kronisk plaget, men er nå operert og det har hjulpet en del. Kan nå bli forkjøla uten at betennelsen setter seg i månedsvis etterpå. På meg beit ikke engang antibiotika. Hadde runde på runde med ab. og prednisolon uten at betennelsen forsvant helt. Blusset fort opp igjen, også om sommeren. Jeg hadde de verste smertene i pannebihulene. Når disse blir fulle av puss og betennelse, er det vanskelig for antibiotika å få skikkelig has på betennelsen. Nesespray har ingen effekt. Skal gi deg et godt tips foruten å være flink med saltvanns-skylling i forkant. Kjøp et naturpreparat som heter FENU MAX. Fås på alle helsekoster, noen apotek og dagligvarer har det også. Pass på at du starter med disse tabelettene FØR betennelsen er i gang. Ta 2 med en gang du kjenner at du kan bli forkjølet. De har effekt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 Sliter med dette mange ganger årlig. Jeg har fått en kortisonspray på respet som heter Nasonex, denne bør jeg ta daglig, men glemmer det selvsagt.. Men med en gang jeg kjenner at noe er i gjære så er det bare å pøse på. Har unngått bihulebetennelse etter at jeg startet med den. Når det gjelder nesespray så bør du egentlig holde deg unna slimuttørrende sprayer som Otrivin og lignende, det du trenger er slimoppløsende. Du vil ha gørra ut av bihulene, ikke tørke det ut. Dette sa legen til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå