mamma til to i Drammen_85 Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 I dag ringte det fra NAV til huseieren min. De spurte om jeg bodde alene...om jeg alltid har gjort det, hvor lenge jeg har bodd her osv. Jeg er aleneforsørger og mottar os... Noen peiling på hvorfor de gjorde dette? Jeg har akkurat søkt bostøtte, kan det ha noe med det å gjøre? Bostøttekontoret er flyttet over til nav i min kommune... Synes dette er litt rart. Huseier sa det sikkert bare var en rutinesjekk, men bruker de virkelig ressurser på å søke opp nr til huseiere osv osv? hmmm...merkelig...
Gjest 5 andre Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Er vel penger tjent for nav å ringe rundt og foreta stikkprøver enn å utbetale os og andre stønader til de som ikke har krav på det. Kan være at din kommune er mer aktiv på det område enn andre, men det var vel for å sjekke at du hadde gitt riktige opplysninger i søknaden.
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Det er så mange som kaller seg alenemødre, og mottar en haug med stønader - mens de egentlig bor sammen med barnefar og har to inntekter. Synes det er bra om de bruker ressurser på å sjekke sånt jeg da.
prekæs Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 De har vel muligens funnet ut at det er lønnsomt å sjekke ut. Jeg mener. Hvis "alenemammaer" ikke er alenemammaer likevel. Har jo lest om opptil fler som har måtte betale tilbake flere hundre tusen. Har du ditt på det tørre, har du sikkert ingenting å frykte.
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Drammen er en av de kommunene som jobber hardest med å avdekke avindel, og de gjør det veldig bra!
mamma til to i Drammen_85 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2010 Ja ikke det jeg mente, flott de undersøker liksom men trodde ikke de pleide gjøre det, aldri hørt om det før ... bare hørt de har ringt om de har fått noen tips... men jeg har mitt på det tørre jeg synes uansett det er litt ekkelt bare...
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Kanskje de har fått tips? Vonbrotne folk finner på så mangt.
mamma til to i Drammen_85 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2010 Ja tenkte faktisk litt på at noe har tipset for å lage kvalme for meg...men her bor det ikke et mannebein unntatt ungene mine...så hit får de bare komme å sjekke, hehe.
Ajam Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Sikkert bare en stikk prøve - tror ikke det har noe med deg å gjøre ut fra slik du forklarer situasjonen din. Men bra de sjekker syns jeg.. Jeg vet om en som svindler NAV og staten generelt.. (skatt, moms) Jeg er en av de få som vet, og hvis jeg skulle tystet vet jeg det ville gått hardt ut over flere enn bare vedkommende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå