Gå til innhold

Fødselsforberedende kurs i Bergen


Coolwater

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på fødselsforberedende kurs i regi av den norske jordmorforeningen i Bergen?? Eller noen av de andre som tilbyr lignende kurs. Lurer litt på om vi skal delta men det koster jo litt da.... Men kunne tenkt meg en omvisning på føden og Storken siden man hører så mye rart om tilbudet på KK og mange velger å reise til Voss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og samboeren min skal på kurs 8.februar. Vi ble påmeldt av jordmoren vår (herlig dame!) og vet egentlig fint lite hva det går ut på...eneste jeg vet er at det er med omvisning på føden osv...blir spennende å se! Vi er tils. 5 par på dette kurset, som er kommet omtrent like langt i svangeskapet. Vi har ikke fått beskjed om at det koster noe, så det kan jo bli spennende å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm det som jeg fikk fra min jordmor koster 1100 kr å være med på , derfor lit tusikker. Hadde det vært gratis så hadde det liksom ikke vært noe big deal hvis man følte det ikke var det helt store. Men det er omvisningen som lokkker mest, det andre skal vi gå gjennom med jordmoren vår når det nærmer seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei. Jeg og samboeren min er påmeldt på det kurset på KK til 1100,-

Men er veldig usikker på om jeg skal. Koster endel ja! Har fått tilbud om å delta på et kurs på Os som kun kostet 150,-

LITT forskjell liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmm...tror jeg må høre med JM på neste kontroll (torsdag) om det koster noe....syns det er merkelig isåfall at hun ikke har nevnt det tidligere men..

 

Det kurset vi er påmeldt, er fra 12.30 - 15.00 på selve helsestasjonen, der vi skal snakke om litt forskjellig ang. fødsel og amming osv....og kl.18.00 skal vi møte på KK for å få omvisning. Jeg skal uansett være med på det, siden jeg er førstegangsfødende og totalt uvitende om ting og tang, spes. når det gjelder KK (har jo hørt så mye rart om den plassen i tillegg). Men må innrømme at jeg blir overrasket dersom JM på torsdag sier" åja, det hadde jeg glemt å si...." Time will show =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chixy, høres ut som du skal på noe annet. Det vi har meldt oss på er på sykehus hotellet....

Ville jo være litt sleip om hun plutselig kommer å sier at dere må betale da...

Hvilken helsestasjon går dere på forresten...Høres jo ut som dere har en bedre deal....

Fint om du gidder å gi en tilbakemelding på hva det ble til med dere:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chixy, høres ut som du skal på noe annet. Det vi har meldt oss på er på sykehus hotellet....

Ville jo være litt sleip om hun plutselig kommer å sier at dere må betale da...

Hvilken helsestasjon går dere på forresten...Høres jo ut som dere har en bedre deal....

Fint om du gidder å gi en tilbakemelding på hva det ble til med dere:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chixy, høres ut som du skal på noe annet. Det vi har meldt oss på er på sykehus hotellet....

Ville jo være litt sleip om hun plutselig kommer å sier at dere må betale da...

Hvilken helsestasjon går dere på forresten...Høres jo ut som dere har en bedre deal....

Fint om du gidder å gi en tilbakemelding på hva det ble til med dere:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coolwater - vi går på Nesttun Helsestasjon, og er storfornøyd med JM som vi har der! Så får vi se nå da på kontroll imorgen om vi skal betale eller ikke...hehehe... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering her =)

 

Spurte JM idag ang. om det kostet noe, og fikk beskjed at det var gratis. Hun og 2 andre jordmødre v/ Nesttun Helstestasjon mente nemlig at dette var endel av deres jobb, og ønsker derfor ikke å ta betalt for dette - men tilby det som en del av svangerskapsoppfølgningen. Slik jeg forstod det, er disse andre kursene i privat regi, enten av jordmødre eller KK, at de går over en hel dag - men at det også er opptil 25par på hvert kurs. Det kurset jeg og min samboer skal på, går over en halv dag, men vi er kun 5 par som deltar.

 

Gleder meg til mandag og kurs! Og Coolwater - du skal få en tilbakemelding på hvordan det var =)

 

Hadde vært spennende å høre fra dere andre om deres opplevelser og erfaringer fra andre kurs!!

 

God helg alle blivende Bergens-mammaer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du tar deg tid til å dele med oss andre.

 

Selv om jeg kjenner jeg ble litt veldig misunnelig;-) snakk om service fra deres jordmor da!!!

Og det at dere ikke er så mange hjelper jo hvis man lurer på noe... Kjente jeg syns det høres litt voldsomt ut med 25 par...uff ble ikke mindre usikker nå...

Men så er det denne omvisningen da...jaja vi får se.

 

Håper dere får det fint på kurset, og riktig god helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du oppdaterer:-)

 

For en snill jordmor dere har, er jo super bra initiativ da. Selv om jeg kjente at jeg ble kjempe misunnelig...he he

Og ikke minst stresset over at det kanskje er 25 andre par der vi skal- høres litt vel voldsomt ut.....jaja

Hjelper vel ikke at jeg jobber rett i nærheten av "din" helsestasjon..he he

 

Dere får ha lykke til på kurset og riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal den 10.mars, i regi Helsestasjonen på Landås (ved Sletten senter), med omvisning på KK:) Tror ikke det koster noe, siden jordmor har meldt oss på uten å egentlig spørre om dette var noe vi ville være med;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp komt hjem igjen etter en dag med kurs og omvisning på KK, og må si at både jeg og samboeren min sitter igjen med ett kjempegodt inntrykk!! Spesielt var det kjekt med omvisningen nede på fødestuene. Må si at det var helt annerledes enn jeg hadde trodd, og føler nå at en har fått en følelse av trygghet oppi alt kaoset av tanker ifht. det som skal skje. Var også kjekt å møte andre som var i samme situasjon, og som har de samme tankene og følelsene som en selv.

Så til dere som skal på kurs/omvisning....gled dere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at kurset og omvisningen var vellykket da...

Kan nok være kjekt å se fødestuen, slik at man har noe å relatere til. Spesielt nå som det nærmer seg og tankene rundt fødselen virkelig kommer med storm.

Ser jo at Landås helsestasjon også har bra tilbud, så det er litt kipt å se at det er forskjell fra helsestasjon til helsestasjon. Men men får iallefall muligheten til omvisning selv om det koster....Håper vi får en like positiv opplevelse som dere hadde:-)

I tillegg skal jordmoren min slutte, og jeg er usikker om jeg får time med henne før fødsel. Skal få vite mer i morgen da jeg skal til legen. Men kunne hun ikke ventet 10 uker med den oppsigelsen....he he

Håper bare de har funnet en ny jordmor, for det blir liksom ikke det samme med legen, er jo liksom jordmoren som er eksperten...O de fleste andre jordmødre har jo ventelister....

Men jeg krysser fingrene for at det ordner seg for snille jenter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt forrige svangerskap i gikk jeg på 1 dagskurs gjennom helsestasjon på landås. det kostet ingenting. det var halve tiden på helsestasjon med info og halve tiden omvisning på avdelingene på KK.

 

det er ikke alle helsestasjoner som har sånt tilbud, men det finnes også kurs i regi av KK, men de tar betalt. rart innad i samme kommune, når alle skal føde samme sted!

 

nå hører jeg til nesttun (hørtes jo ut som det er mange andre her i samme terminklubb!). kunne vært greit med en omvisning denne gangen og, for endel har jo forandret seg på KK siden forrige gang.

 

Men er det bare noen jordmødre på nesttun som tilbyr omvisning da? jeg skjønte ikke helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helstestasjonen som ligger på Nesttun (Wollert Konows) jobber det 3 jordmødre. Disse tre tilbyr dette kurset. Da vi var på kurs, var det par som tilhørte Kringlebotnen som deltok på dette kurset, så jeg vil tro at det er ett felles tilbud for de som hører til bydelen. Eneste jeg lurer på, er om det er forbeholdt førstegangsfødende - det tørr jeg ikke si noe om. Vi var iallefall det, alle 5 parene som var samlet. Og kurset var veldig tilpasset de som ikke har vært gjennom dette før. Men som sagt - tørr egentlig ikke si det ene eller det andre om det =)

 

Håper det svarte på spørsmålet ditt på'an igjen =)

 

Coolwater - off, hørtes ikke kjekt ut med jordmor som slutter! Da tror jeg at jeg hadde blitt usikker! =/ Du har ikke fått beskjed om hvem ellers du skal gå til heller? Menmen, uansett, så kommer du nok til en god og grei jordmor som bare vil ditt beste! =) Lykke til iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...