Gjest Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Skal være i familiebesøk for 3-åringen, så det må være litt "voksen/ pen", men samtidig barnevennlig
Siti Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Har en langpanne kake med nesquick og kefir om du vil ha! Den smelter i munnen. Både bestemor og lillebror digger den!!
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Ja, takk :-D Tar også mot tips til kaker på f eks Det søte liv...
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 om den er så "voksen/pen" vet jeg ikke, men den er i alle fall en stor favoritt i våre familiebesøk:) Til langpanne 225 g smør 450 g sukker 2,6 dl melk 3 egg 375 g hvetemel 3 ts vaniljesukker 3 ts bakepulver 2,25 ss kakaopulver Fyll: 450 g melis 12 ss smeltet smør 9 ss kaffe 3,75 ts vaniljesukker 3 ss kakaopulver (jeg bruker nesquick eller oboy) Rør smør og sukker sammen til det er lyst og kremaktig. Tilsett melk og egg vekselsvis med alt det tørre. Hell røren i en godt smurt form. Stek kakebunnen på 175 grader i ca 30 minutter. Avkjøl på rist. Rør sammen fyllet og smør det over kaken.
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Tusen takk! Hørtes kjempegod ut! Må lagre denne tråden :-)
Siti Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Sjokoladekake med Nesquick 10 dl hvetemel 2 dl sjokoladepulver (Nesquick/oboy) 1 ss natron 5 dl sukker 150 g smeltet smør 6-7 dl kefir/skummet melk Bland godt, hell over i langpanne. Stek på 180 grader i 30 min. Hvis kaken hever veldig i ovnen - stek 5 min ekstra. Glassur: 4 dl melis 4ss sjokoladepulver 4ts vaniljesukker 100g smeltet smør 1 lite egg Evt. kokos som pynt!! =)
Rååååsa på ball Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Sjokoladekake med kefir fra detsoteliv.com er utrolig god En venninne som tipset meg om den og nå bruker hele vennegjengen den når vi skal bake sjokoladekake. Det er kaffe i den så den er litt voksen også, men veldig barnevennlig i tillegg. Holder seg god kjempe lenge også pga kefiren blir nesten bedre etter 2-3 dager synes jeg. Til og med min mor som ikke liker sjokoladekake liker denne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå