Gå til innhold

Flass


Synna_Oslo

Anbefalte innlegg

Den lille jenta mi på 9 uker har fått flass i hodebunnen. Massevis!

Har prøvd noen dager å massere forsiktig inn litt olje. Det blir straks bedre, men dagen etter er det tilbake igjen for fullt. Noen som har andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er skurv....her har vesla også fått masse av det i det siste.

 

Det er en krem man får kjøpt på apoteket som er knallbra...husker ikke navnet på den i farten men må ut å kjøpe selv så legger ut her når jeg vet navnet :-)

Det er bora.... et eller anna :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen smører også inn med babyolje etter bad og "skraper" det av....men det orker jeg ikke ....får helt noia av å drive for mye rundt fontanellen hennes hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som leter, den finner gitt :-)

Fant et innlegg jeg skrev i 2007 hvor jeg anbefalte salven....og den heter: Borago :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For dere som har vært borti skruv før - noen som vet hvordan det skal se ut når det er på bedringens vei?

 

Jenta mi (på 2 1/2 mnd) har hatt masse skruv i hodebunnen. i starten så det først ut som flass. Vi prøvde litt olje og også en gele, og etter det ble det mer seende ut som veldig store "flak."

Nå lurer jeg på om det er forverret eller forbedret...

 

Har prøvd mange metoder for å få det vekk allerede. men synes jo det er skikkelig ekkelt å drive å ta for mye oppe på fontanellen. kan sikkert dra at alt sammen med neglene, men lurer på om det er noe bra, og dessuten er det en skikkelig mange timers jobb vil jeg tro.

 

Blir glad for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har hørt at noen kjøper lusekam og grer det bort, men dette har jeg ikke prøvd selv. Mine barn har ikke vært så plaget av skurv.. men ser at lillingen har fått litt i øyenbrynet nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at da førstemann fikk skurv, brukte jeg olje og skrapet det av. Problemet var at det kom tilbake. Jeg gjorde ingenting med det frem til hun var rundt 1 1/2 år. Da var det store flak og vi brukte kammen og gredde det bort. Nå har det gått flere mnd og ingen tegn til skurv.

NB! Vet om barn som har hatt skurv til de ble 3-4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg smurte Helosan på hodebunnen. Det fungerte fint, blev mye bedre på en gang. Jeg prøvde olje først men det blev bare bedre noen få timer og så var det like ille igjen. Helosan får du kjøpt i vanlig butikk og på apotek...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Salisylolje skal også fungere. Skal være i i ca 4 timer og så skal man fjerne det med en kam. Det vil nok komme tilbake, men man må bare gjenta det til det forsvinner.. Er greit å fjerne det innimellom for det kan vist påvirke hårveksten har jeg hørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...