Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Gikk forbi en blomsterbutikk på vei fra jobb og kjøpte med en orkide. Damen i butikken sa at den burde tåle en 20minutters tur hjem. Jeg gikk innom butikken på vei hjem (ble vel ca en halvtimes tid ute i kulda), og da jeg kom hjem hang den veldig med hode(ne) sine. Dette begynner å bli en stund siden nå, og blomstene henger fremdeles Kommer den til å dø, eller vil blomstene reise seg mer etterhvert?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Vil tro at blomstene dør, men at planten KANSKJE holder :-(
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Huff, det var dumt da Ja-ja, stakkars blomsten! hi
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Orkideer er fine sånn. Om blomsten detter av er det bare og fortsette og vanne. Da kommer de ny etter hvert. Husk de skal ha lite vann.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Orkide råd : Ikke ta ut orkideen ut av den krukken som medfølger! Istede for å prøve å drepe planten me å gi den 1 ss med vann i uken, så skal du ta ut planten av den krukken og holde den under lunket vann, og la alt vannet renne ut av den! dette gjør du hver 14 dag. orkideen trenger også MASSE lys så gjerne i en vindusskarm eller noe!
ellen-propellen Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Mine orkideer står i vann (som om potten var vase) i vinduet og får masse sol.Og de er drittfine. Når de mister blomstene,så kommer det nye etter ca 1 mnd. Klippet den ene helt ned, og etter ern ukes tid kommer det ny der. Det anbefaler jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 når du sier klipper helt ned, mener du da klipper av hele den lange stilken som blomstene satt på?
ellen-propellen Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Det gjorde jeg.Den var 3 år gammel og begynnte å visne.Nå kommer det ny i rekordfart:-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Da havner den på kirkegården sammen med de 50 orkideene jeg har drept..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå