Gå til innhold

Dør den nye orkideen min? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk forbi en blomsterbutikk på vei fra jobb og kjøpte med en orkide. Damen i butikken sa at den burde tåle en 20minutters tur hjem. Jeg gikk innom butikken på vei hjem (ble vel ca en halvtimes tid ute i kulda), og da jeg kom hjem hang den veldig med hode(ne) sine. Dette begynner å bli en stund siden nå, og blomstene henger fremdeles :( Kommer den til å dø, eller vil blomstene reise seg mer etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at blomstene dør, men at planten KANSKJE holder :-(

Skrevet

Huff, det var dumt da :( Ja-ja, stakkars blomsten!

hi

Skrevet

Orkideer er fine sånn. Om blomsten detter av er det bare og fortsette og vanne. Da kommer de ny etter hvert. Husk de skal ha lite vann.

Skrevet

Orkide råd :

Ikke ta ut orkideen ut av den krukken som medfølger!

Istede for å prøve å drepe planten me å gi den 1 ss med vann i uken, så skal du ta ut planten av den krukken og holde den under lunket vann, og la alt vannet renne ut av den! dette gjør du hver 14 dag.

orkideen trenger også MASSE lys :) så gjerne i en vindusskarm eller noe!

Skrevet

Mine orkideer står i vann (som om potten var vase) i vinduet og får masse sol.Og de er drittfine. Når de mister blomstene,så kommer det nye etter ca 1 mnd. Klippet den ene helt ned, og etter ern ukes tid kommer det ny der. Det anbefaler jeg:-)

Skrevet

når du sier klipper helt ned, mener du da klipper av hele den lange stilken som blomstene satt på?

Skrevet

Det gjorde jeg.Den var 3 år gammel og begynnte å visne.Nå kommer det ny i rekordfart:-)

Skrevet

Da havner den på kirkegården sammen med de 50 orkideene jeg har drept..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...