Gå til innhold

smerter nederst i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i 34 + 4 idag, og er førstegangsfødende..

Siden jeg kjenner mye rart som jeg aldri har opplevd før, så spør jeg dere om råd/peiling her inne:p

Barnet har altså festet seg allerede, og jordmor sa at det lå så langt nedi bekkenet som det bare kan ligge, og at det dermed ville bli enklere for meg å presse under kommende fødsel.

Hun spurte om jeg har kjent noe nedpress mot bekkenet, noe jeg ikke hadde..

Men idag så har det kjentes ut som om at det er kniver som stikker der nede, helt nede ved skambeinet, der hodet ligger. Er det kanskje barnet som "river seg løs"?

Smertene begynte ca klokka 2 idag, og da var det bare et par ganger i timen at det kom slike smerter. Men nå, de siste 3 timene, har det kommet jevnt, og blir litt redd...Hva er dette for noe? Skal det kjennes slikt ut når hode har festet seg?

Barnet har ligget i samme stilling nå i over 2 uker, og har ikke kjent slikt som nå..

Ble litt bekymret bare, noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at babyen din har festet seg godt nedi bekkenet! Da kan det hende du føder før termin, men du kan jo også føde etter, det vet man aldri.. "Knivene" som du beskriver er helt normalt. Det er mye som skjer i bekkenområdet nå og kroppen forbereder seg til fødsel. Babyen din blir tyngre og tyngre for hver dag og det presser mer og mer nedover, nedpress kan derfor kjennes ut som så mangt, også som kniver som du sier. Hvis du er veldig bekymret kan du selvsagt ringe føden eller ta det opp med jordmor neste time. Og ved blødninger må du ringe føden. Men med det du skriver, vil jeg absolutt tro det er nedpress du kjenner. Lykke til:)

Skrevet

takk for svar:)

Har det noen sammeheng for hvor "mye" nedpress man kjenner og hvor tidlig man føder?

Altså, kan det hende at jeg føder tidligere bare fordi at hode er godt festet og jeg kjenner nedpress?

Et sprsmål til: Blir fødselen lettere/enklere når hodet er godt festet, eller festet så langt nedi bekkenet som mulig?

Skrevet

Jeg hadde mye nedpress tidlig i svangerskapene, helt fra rundt uke 32. Men ingen av guttene mine festet seg i bekkenet. Da jeg spurte jordmor om dette sa hun at jeg kjente mye nedpress fordi guttene var tunge og at vekten av de presset nedover. Jeg begynte med rier på termindagen med førstemann og 4 dager før med andremann. Jeg tror nok ikke man kan måle nedpress slik at man kan anta når man føder, men det er et godt utgangspunkt at hodet er festet i bekkenet. Hvordan din fødsel blir er dessverre umulig å si, men kroppen din gjør ihvertfall som den skal nå, så da er det gode sjanser for at den gjør som den skal under fødsel også;)

Skrevet

Ja får bare vente å se da! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...