monika 3+1 i magen:) Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 jenta vår på snart 3 år, har vært tørr på dagtid siden juni. Hun har kun brukt bleie om natta siden det. så, her for 2 netter siden, tenkte jeg å prøve uten bleie om natta, hun synes det var kjempegøy å få sove uten bleie. den natta gikk det helt fint! ikke så mye som en dråpe kom det! meen, de to sisste nettene nå, har hun kommet opp til oss midt på natta, fordi hun har tisset i sengen.. så.. what to do? skal vi vente med å kaste bleia? går det seg til av seg selv?
Gjest mphs Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Hvor lenge har nattbleiene vært tørre før dere nå kuttet bleien?
monika 3+1 i magen:) Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2010 nattbleiene har ikke vært tørre i det hele tatt! men jeg tror hun tisser mens hun er våken. altså, hun våkner på natta og må tisse, og tisser da i bleia, også tisser hun i bleia om mårenen, når hun nettopp har våknet.. tror jeg da.. for de har vel såpass kontroll at de våkner når de må tisse når de er 3 år? at de ikke tisser mens de sover..?
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Hadde ventet til hun var klar (altså tørre bleier om morgenen over flere dager)
mokkasin og 2 blå Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg fikk et råd om å bare slutte med nattbleie da de var blitt tørre om dagen og fulgte det med begge gutta. Funka det og gutta var begge ca 3 år. Eldstemann var det aldri noe uhell med, mens minstemann hadde noen uhell de første ukene. Spesielt hvis han la seg litt sent på kvelden! Ser at Libero "reklamerer" med at det tar ca 10 mnd fra barna blir tørre på dagtid til de slutter med nattbleia, men det synes jeg høres veldig lenge ut.....
lille sprelle Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Det er ulikt hvor mye kontroll man har i søvne. Jeg hadde latt snuppa ha på seg nattbleie frem til den var tørr over lengre tid. Er hun 3 år, så må det jo gå an å snakke med henne? Ev. sette inn en potte på rommet hennes som hun kan gå på om natten om hun trenger det?
mai mammaen til to Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 min sluttet med bleie om natten tre uker etter at hun sluttet på dagen. da var hun 2 år og 2 mnd.... hun hadde ingen tørre bleier på natten, men hun ville ikke ha den på så da sluttet vi bare. det gikk veldig greit. men selvføgelig, det ble jo en del vask innimellom av dyner osv... men det tenker jeg må gå seg til... det jeg gjorde var at jeg tok henne på do før jeg la meg.... sånn i 22-23 tiden..... da tisset hun alltid. så klarte hun stortsett holde seg.... men var jo uhell innimellom... nå er hun 3.5 år og har ALDRI uhell...
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Jenta mi slutta med dagbleie når hun var 3, og nattbleie et halvt år etter ca.... vi bare kutta det ut. De første dagene var det litt uhell, hun kom til oss på natta, men da bare skifta jeg sengetøy og la hun igjen. Etter en til to uker var hun helt tørr. Jeg kjefta aldri, selvom jeg var stuuuptrøtt og ville sove, bare smilte og skifta sengetøy og sa at hun kunne legge seg til å sove igjen. Men, vi tok henne på do når vi la oss. Bare løfta henne opp, bærte henne inn på do og satt henne der. Fortalte på forhånd hver kveld at vi kom til å gjøre det, så det var aldri noen sure miner der hun satt i ørska og tissa....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå