Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 hvorfor er så mange av dere negative til det å være stemor og stefar? OMG!! det er jo ikke rart at ungene lider hvis de opplever å ha enkelte av dere som steforeldre.. når man treffer en person som har barn fra før og man velger å flytte sammen,bli gift osv så er det helt normalt at man får et ekstra medlem man skal ta vare på og gjøre det best mulig for..er ikke barnet som har spurt om å komme til verden.. og da kan man prøve å gjøre det beste for barnet uansett hvilke blodsbånd de har.. jeg har selv 3 barn,2 med xen og en felles med samboer.han forskjellsbehandler ingen av de og han sier at han er like glad i de som i sin egen. om jeg går ut en kveld så blir han ikke sur for det.han vet jo like godt som meg at vi er sammen om dette.. han setter seg ikke på bakbeina å sier at "nei,de to er dine så dette får du gjøre med de" jeg blander meg aldri opp i hans diskusjoner med ungene for som sagt så blir det hans ansvar også.. det er ungene som lider når de kommer fra et ødelagt hjem,men er det bedre at foreldrene holder sammen og er ulykkelige?unger merker sånt også,må vite! tror askepott har fått flere stygge stemorer!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Jeg kommer aldri til å elske barn som ikke er mine like høyt som jeg elsker mine egne. Shoot me!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 sier bare litt om deg det da.håper ikke noen av mine unger får deg som stemor.. et barn vet om det blir elsket eller ikke.sånt føler og ser de. jeg vet nå at det ikke er mulig å elske noen like høyt som man elsker sitt eget barn i følge mange her inne..men man behandler de ikke annerledes når de er på besøk over helga eller i uka.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 mine barn har en kjempefin stefar, som er svært hyggelig, pliktoppfyllende og kjærlig.. jeg selv har en fabelaktig stemor...som jeg er meget glad i. jeg er litt bekymret over "stemor" til mine barn... jeg setter det i hermetegn da hun ikke har møtt ungene enda... min ex har ikke hatt samvær på en stund så hans valg av ny kjæreste har ikke direkte gått utover barna enda...(han har hatt problemer med alkoholmisbruk derfor ikke samvær..bestemt av barnevernet..) men han er nuktern nå..så vi får se hvor det bærer hen... uansett.. hun er meget alternativ, jobber som stripper og er svært åpen for det og sist jeg snakket med henne (må det iforhold til at han kanskje skal ha samvær igjen etterhvert... men bv er tilstede..) uansett da presterte hun å si at hun HATER barn..men vil forsøke å bli glad i mine.. vel jeg er skeptisk og håper at hun enten forandrer seg vesentlig når hun er sammen med barna mine..dersom det skjer... hm vanskelig situasjon dette her.. hadde min nye samboer hatt barn, ville jeg gjort så godt jeg kunne for å få en fin dialog med mor til barna og ville bli glad i de som i mine egne. syns ikke det ville være problematisk om jeg kunne få følge opp og bli glad i min kjæres barn...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Ah, de er på BESØK ja, der kan du se, de BOR der ikke. Er det mulig?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Umh, hvordan kan du vite at du blir like glad i de som dine egne? DET er vanskelig det...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Tror ikke du skal bekymre deg Hi. Du har helt rett og jeg har tenkt tanken selv. Men har vel kommet fram til at det nok ikke er kremen/de mest oppegående personenen som henger her inne. Anonymforumet er litt Frp-tv. Ikke de skarpeste knivene i skuffen som skriver om livet sitt her inne.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Så sant, så sant! Utrolig mangre sneversynte mennesker her inne! Man ser det nesten på språket når folk skriver, at de bor i Frp-land. Masse skrivefeil, lite ordforråd og dårlig konstruerte setninger. I tillegg til at meningene er forferdelig enkle. Det er klart at om man velger en person med barn fra før, så velger man barna også. Og man må sannelig se å behandle de skikkelig! De har jo ikke mulighet til å velge eller velge bort deg! Samtidig som man må akseptere og sette pris på at nye omsorgspersoner tar plass i dine barns liv, dersom man velger å ikke leve med den andre foreldren. Det er da aldri noe negativt at flere er glade i barna dine! At man ikke lar personer med manglende omsorgsevne, eller som kan skade barna dine ta disse rollene ser jeg som selvsagt. Vi får stole såpass på ex'en. Og at det kan skjære seg vet man jo, men det kan aldri bli så trist som da mamma og pappa gikk fra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Å herregud, nå må dere gi dere. Så fordi folk skriver dårlig og har andre meninger enn dere så er de frp-ere? Jeg har ikke skrevet noe på hverken denne tråden eller noen av de andre stemortrådene som har dukket opp i det siste, men dere er ikke stort bedre selv da hvis dere må dømme folk pga sånne ting. Hva stemmer dere da, dere som er så smarte? Hun som startet det første innlegget har ikke sagt et ord om at hun behandlet stedatteren sin dårlig. Hun hadde bare lyst på litt tid for seg selv. Har hørt mange foreldre som sier at de har lyst å dra på ferie for å få litt barnefri, eller som elsker at besteforeldrene har barna i en helg så de får slappe av, men hun som er stemor får ikke lov å si at hun har lyst å ha litt alenetid? Dere kan ikke lese heller dere da, som får ut av dette at hun er en dårlig stemor...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 men dette gjelder ikke ho derre dama som misliker at stedattera på 12 kommer hjem til de når det er mora som skal ha ho..dette har jeg skrevet fordi jeg har lest så mange innlegg her nå og det er ikke akkurat mye pent som kommer ut av de som er steforeldre.. da mener jeg at de heller bør gå i seg selv,for det er ikke ungene det er noe galt med!! jeg synes også det er deilig å ha barnefri siden vi sjeldent har det og jeg forstår også at steforeldre synes det samme.... MEN det blir for drøyt at ei dame skriver" jeg nekta å støvsuge opp etter stedattera mi fordi ho IKKE er mi ega datter" eller" mi stedatter får ikke lørdagsgodt når ho er her for sønnen min reagerer så på sukker" eller "jeg kjøpte ikke så dyr julegave til stesønnen min siden det ikke er mitt eget kjøtt og blod""jeg nekter å passe min manns unger når han jobber overtid,da får han skaffe barnevakt" dette synes jeg er dårlig gjort! stakkars barn!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 Min sønn får ikke godterier når nevøen min er her, fordi nevøen min blir hyper av godterier.. Det styret får foreldrene ta.. Ikke har vi godter hver lørdag uansett.. Da koser vi oss heller med et spill, eller sunn mat Gjør det meg til en dårlig mor og tante?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #13 Skrevet 7. januar 2010 anonym 20:04: Snakk om å skyte seg selv i foten!! Haha
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #14 Skrevet 7. januar 2010 jeg gir heller ikke mine barn godterier i uka eller helga..vil heller gi de frukt og grønt..men når en på 12 er vant til å få lørdagsgodt så synes jeg ikke at stemora har rett til å fjerne det kun fordi den lille ungen ho har ikke spiser godt... da kan han jo få det når ungen er i seng. HI
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #15 Skrevet 7. januar 2010 Jeg synes at det er greit at barna har forskjellige regler hos hver av foreldrene..Det har vi hos oss, og de er jo ikke satt for å være slemme med ungen Pappan er gift, og jeg er singel, og når min nr to kommer nå i april, så kommer nok det til å endre husreglene litt her hjemme, det er jeg rimelig sikker på.. Og det tviler jeg på at førstemann kommer til å ta skade av
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #16 Skrevet 7. januar 2010 Blander du deg bort i hvordan naboen oppdrar sine barn??? Kanskje all frustrasjone stemødre pøser ut her inne,er noe som kommer ut kunn her inne! Er tabu å si du misliker å være i stemorrollen! Det er tabu å si du er lei stebarna å vil ha en pause! Men heelt greit å si du vil ha en fri helg fra egne barn!? Det kan folk ha forståelse av? Å er det noe du misliker med stebarna(bena på bordet,roter .svarer,osv) så kan du nesten ikke si det,for da er du ond da! Men på ditt eget barn hadde du kjeftet å gitt konsekvenser! Du må trø meget varsomt så du ikke sårer noen! Å det tror jeg plager mange steforeldre at det er så lite de skulle ha sagt,men så mye de må gjøre! Du kan prøve en periode der kunn denn ene i hjemmet,skal irette sette barna,det er ikke enkelt!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #17 Skrevet 7. januar 2010 har du egentlig lest noe av jeg har skrevet her inne? jeg har hengt ut de som åpenlyst sier at de misliker stebarna sine eller forskjells behandler de. hadde du likt hvis ditt barn ikke fikk julegave av pappaen og stemora,men deres fellesbarn fikk en myye dyrere og mer gjennomtenkt gave?eller at stemora ikke støvsuger etter ditt barn,men etter de sine? nei det tror jeg neppe. jeg har stemor til mine barn og er kjempe fornøyd med mye av det som skjer i heimen der..men kanskje det har noe med at det er ei gammel venninne av meg. hadde jeg funnet ut at det var forskjells behandling der så hadde jeg blanda meg.dattera til mi venninne skal ikke ha det bedre enn mine unger når de er hos pappaen sin.det skal være likt! jeg har aldri nevnt noe om det med beina på bordet,rot osv..selvfølgelig har barn godt av regler og rutiner.. vi voksne skal være autoritære. men som sagt så er det snakk om å behandle stebarn som mindreverdige siden de ikke er den biologiske mammaen eller pappaen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #18 Skrevet 7. januar 2010 Det blir jo ofte gjort forskjell på biosøsken, et år får et barn en dyrgave(feks pc) mens den andre får noe annet som er rimligere. Mens neste år er det kanskej omvendt. Men siden det er snakk om stebarn så er det forbudt? Hos oss fikk våres barn billiger gave enn stebarnet,i år,men neste år blir det kanskje annerledes. Alt etter behovet! Reagere du på det? eller er det greit at våres felles får en billigergave?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #19 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er stemor til 2 jenter. Å har egen datter. Her går stedøttrene på lik linje med min egen datter. Kunne aldri falle meg inn gjøre forskjell på dem. Nå er min datter stor. Å stedøtttrene er 9 og 11, men like fult. Kjøper vi noe til den enne, så får dui 2 andre noe å. Ang bursdager og julegaver så blir det lik sum på dem alle 3.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #20 Skrevet 7. januar 2010 "jeg kjøpte ikke så dyr julegave til stesønnen min siden det ikke er mitt eget kjøtt og blod" var dette jeg sa at jeg leste og dette reagerte jeg på. kan dere begynne å lese hva jeg har skrevet? jeg kritiserer ikke alle steforeldre her i norge..men jeg fikk sjokk av det jeg leste.. det er ingen selvfølge at de skal ha lik sum,men jeg ble paff over at "jeg eller det stod vel vi kjøpte ikke like dyr julegave til stesønnen siden det ikke er mitt kjøtt og blod.. GALSKAP å si noe sånt i mine øyne!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #21 Skrevet 8. januar 2010 Fikk hennes barn en kjempedyr gave av stemor/stefar da?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2010 #22 Skrevet 8. januar 2010 det vet jeg ikke... ho skrev bare at ho nekta å gi stesønnen like dyr gave som sin egen siden det ikke var fellesbarn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå