♥REBECCA♥ Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 er det greit og bade i badekar når man er gravid ? hehe
SusyQ Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Ja. Hvis du er helt i slutten av svangerskapet og du vet slimproppen er gått (dvs at fødselen er i gang), skal du imidlertid ikke bade i kar pga fare for infeksjon. Du skal heller ikke bade de første 6 ukene etter fødselen, så lenge du blør, pga fare for infeksjon. I mellomtiden er det bare å kose seg :-)
TinaP Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Helt ok å bade i badekar. Det går jo til og med an å føde i badekar på enkelte sykehus nå.
♥REBECCA♥ Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2010 hehe takk for svar:) fikk badekar her i dag:) og noen år siden jeg var borti det gitt:) så måtte jo høre:)
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg leste et jordmorsvar på et av de andre mammaforumene og der sa hun at du kan bade i ditt eget badekar så lenge du vil, men ikke offentlige bad etter at slimproppen har gått:)
to gutter og ei jente Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 man skal ikke bade i badekar de tre første mnd har jeg fått beskjed om pga overoppheting og fare for spontanabort.
to gutter og ei jente Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 man burde heller ikke ha for varmt vann for fostervannet blir da varmere. akkurat som at man ikke skal være for lenge i solen....
bitthen Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Har også hørt at å bade i badekar er greit, men må ta dine forholdsregler i forhold til overoppheting.
nicki82 Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Ups, så var det dette med overoppheting... Er ufattelig lite varmblodig av meg, så jg har en tendens til å varme meg opp i badekar/dusj... Fikk litt dårlig samvittighet her jg sitter....
♥REBECCA♥ Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2010 ikke ha dårlig samvitighet:) dette var ikke farlig for 40 år siden:) så er nok ikke det nå helder:) men jeg måtte jo bare høre her inne:) jeg har dusjet i super varmt vann under mine tre graviditeter,gikk veldig bra forde
nicki82 Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Takk for gode ord : ) Jeg har hørt at det er svært gunstig å svømme for de som sliter med bekken, og det at føding i badekar er visstnok bra både for mor og baby, så jeg har gått ut ifra at det å bade i badekar ikke er noe problem. Gratulerer med badekar forresten!! Det blir nok godt for deg å benytte deg av den når du begynner å bli forovertung, og veeldig kjekk å ha for barna dine å plaske i !!
Vårspire-2010 Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 jeg har hørt "alt med måte" Ikke sitte for lenge i kjempevarmt vann Sikkert fordi ungen ikke skal bli overopphettet.. Men hva om du går høygravid om sommeren, kan du ikke sole magen i solen fordi det er forvarmt da?
Vårspire-2010 Skrevet 7. januar 2010 #13 Skrevet 7. januar 2010 hmm, så noen hadde skrivd det at man ikke skal være i solen forlenge Så da er jeg med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå