Gå til innhold

teit spørsmål ,men jeg spør:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det greit og bade i badekar når man er gravid ? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Hvis du er helt i slutten av svangerskapet og du vet slimproppen er gått (dvs at fødselen er i gang), skal du imidlertid ikke bade i kar pga fare for infeksjon.

Du skal heller ikke bade de første 6 ukene etter fødselen, så lenge du blør, pga fare for infeksjon.

I mellomtiden er det bare å kose seg :-)

Skrevet

Helt ok å bade i badekar. Det går jo til og med an å føde i badekar på enkelte sykehus nå.

Skrevet

hehe takk for svar:) fikk badekar her i dag:) og noen år siden jeg var borti det gitt:) så måtte jo høre:)

Skrevet

Jeg leste et jordmorsvar på et av de andre mammaforumene og der sa hun at du kan bade i ditt eget badekar så lenge du vil, men ikke offentlige bad etter at slimproppen har gått:)

Skrevet

man skal ikke bade i badekar de tre første mnd har jeg fått beskjed om pga overoppheting og fare for spontanabort.

Skrevet

man burde heller ikke ha for varmt vann for fostervannet blir da varmere.

akkurat som at man ikke skal være for lenge i solen....

Skrevet

Har også hørt at å bade i badekar er greit, men må ta dine forholdsregler i forhold til overoppheting.

Skrevet

Ups, så var det dette med overoppheting...

Er ufattelig lite varmblodig av meg, så jg har en tendens til å varme meg opp i badekar/dusj... Fikk litt dårlig samvittighet her jg sitter....

Skrevet

ikke ha dårlig samvitighet:) dette var ikke farlig for 40 år siden:) så er nok ikke det nå helder:)

men jeg måtte jo bare høre her inne:) jeg har dusjet i super varmt vann under mine tre graviditeter,gikk veldig bra forde :D

Skrevet

Takk for gode ord : )

Jeg har hørt at det er svært gunstig å svømme for de som sliter med bekken, og det at føding i badekar er visstnok bra både for mor og baby, så jeg har gått ut ifra at det å bade i badekar ikke er noe problem.

Gratulerer med badekar forresten!! Det blir nok godt for deg å benytte deg av den når du begynner å bli forovertung, og veeldig kjekk å ha for barna dine å plaske i !!

Skrevet

jeg har hørt "alt med måte" Ikke sitte for lenge i kjempevarmt vann :) Sikkert fordi ungen ikke skal bli overopphettet.. Men hva om du går høygravid om sommeren, kan du ikke sole magen i solen fordi det er forvarmt da?

Skrevet

hmm, så noen hadde skrivd det at man ikke skal være i solen forlenge :D Så da er jeg med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...