Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Tuppa mi har tannfremmbrudd, og vil absolutt ikke ha pupp, eller noen form for drikke, hun åt et midagsglass og et par skjeier med grøt, drakk ansje pupp en gang idag og drakk nå bare a 20 ml med vann jeg er så re hun skal få for lite veske, og veldig redd for at jeg misster melka mi..... jeg kan og vil ikke misste melka nå, hun er 6,5 mnd. Prøvde med litt erstattning nå, men nekter, lurer på om hun har vondt i tannkjøttet, men jeg har ikke sånn for å smøre på.... jeg prøver desperat å finne pumpa mi for ikke å misste melka, hvis jeg ikke finner den, finnes det råd? håndmelke suger jeg til.. om hun ikke tar bryst så mye på en 3-4 dager, misster jeg melka for alltid da? eller kommer den tilbake igjen om jeg fortsetter etter hun har fått tanna og det ikke lenger gjør vondt? ååååh, blir frustrert nå, nesten på gråten egentlig, for jeg vil ikke slutte og amme, og jeg må få i henne veske....
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Har du forsøkt å gi henne paracet da?
Trollemor75 Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Når tannfrembrudd er på sitt verste, gir jeg flytende ibuprofen til Trollet. Jeg fikk det anbefalt av en "pharmacist" hjem i Canada; det demper hevelsen i tannkjøttet i tillegg til smerten. Gir ikke hver dag eller flere ganger per dag, men når det er så ille at det hindrer matinntak eller søvn synes jeg det er på sin plass.
Mia29 Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Hei! Hvis du skulle miste melka mister du den ikke for godt. Den kan alltid stimuleres til å komme tilbake igjen hvis jenta di begynner å suge igjen eller du pumper. Mest sannsynlig mister du nok ikke melka helt heller hvis det ikke går for lang tid, men produksjonen kan gå litt ned en stund. Men vær obs på melkespreng og tette brystkjertler. For meg er det et vel såstort problem når vesla nekter å ta puppen. Hadde en runde nå nylig. Hun nektet å spise. Beit hvis jeg prøvde å gi henne. Midt oppi dette gikk pumpa mi i stykker. Ikke gøy. Men det løser seg. Bløe noen tårer hjemme hos oss da. Lykke til! Dette går bra!!
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2010 jeg ga henne en nå i ste, og det hjalp virka det som, hun fikk begge brysta nå da, phu..får håpe jeg ikke må drive å pakke inn paracet hele tia nå da
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2010 takk for alle svar! er litt letta nå når hun drakk begge brysta før hu skulle legge seg, så var vel paraceten som hjalp
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Smertestillende er jo helt greit for liten og stor når behovet er der:) Flott at du fikk ammet.
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2010 ja jeg så ingen annen mulighet enn å prøve med paracet nå, så får vi håpe på en bedre dag i morgen sikkert ikke godt for henne heller, ser jo vondt ut også når jeg ser ned i gommene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå