Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg her.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde store menssmerter i dag tidlig,og begynnte og få tak litt ut på dagen,så jeg ringte føden og fikk beskjed om og komme inn...

Når jeg kommer inn der har jeg mye vondt og ligger lenge i den måle greia,men når JM kommer og ser på papiret sier det at jeg ikke har så mye rier.Men JM sier allikevel at hun stoler på meg og skulle sjekke meg allikevel...

PROBLEMET er den at jeg hadde veldig klar plan(fødselsplan) forrige gang jeg skulle føde for jeg har ble overfalt og voldtatt et par år før første fødsel...Så jjeg skulle ikke ha så mange undesøkelser der nede spesielt ikke uten nærme forklaring på hva undersøkelsene innebar...

Men denne JM spurte meg om sjekk og forklarte ikke nærmere,hun sa aldri at det kom til og gjøre vondt......

Jeg hadde begynnt og få åpning og hun sa hun kunne fint kjenne hodet men det vil si at det var på et veldig tidlig stadiet,så jeg fikk dra og beskjed om og komme tilbake senere på kvelden om noe mer skjedde og da skulle de sjekke meg igjen...Har ikke skjedd så veldig mye mer,har sitti og drikki mendger med kanelte og har masse menssmerter og svake tak en gang innimellom,men problemet er at nå er jeg redd for og dra tilbake...

Min egen JM på helsestasjon dro på ferie tillig i desember og jeg vet ærlig talt ikke om hun leverte inn noe plan...Nå ble jegf faktisk redd for og dra tilbake,for jeg vil ikke gå igjennom den sjekken en gang til...

Har de andre måter og sjekke på eller må jeg barikadere meg et trygt sted frem til vannet går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forresten termin 16 januar...

Skrevet

Hei Hormonia :o) Så spennende med fødsel i anmarsj. Jeg skjønner at du er bekymret ut i fra det du skriver, men klarer nok ikke å sette meg hundre prosent inn i situasjonen og hvordan du føler det. Men jeg tror at det er viktig for deg å bli tatt godt vare på i en fødselssituasjon. Dersom de ikke er klar over situasjonen din på sykehuset, er det kjempeviktig at du forteller om det - på den måten kan de ta best mulig vare på deg, og du slipper helt sikkert unødvendige underlivsundersøkelser. Hvis du synes det er ubehagelig å skulle si det når du kommer dit, kan du jo ringe før du drar inn igjen, så de er klar over det når du kommer. De er sikkert enige med meg, i at det er viktigere at du er på sykehuset og blir passet godt på (uten unødvendige undersøkelser), enn at du barrikaderer deg hjemme, og ikke tør å dra på sykehuset.

Dette kommer nok til å gå bra!

Håper du får en så fin fødselsopplevelse som mulig :o)

Skrevet

hei:O) uff, det hørtes ikke noe hyggelig ut. Men det er vel allikevel viktig for både deg og barnet at du får den oppfølgingen du skal ha på sykehuset! Om du syns det er fælt å skulle fortelle historien din på sykehuset, kanskje det blir lettere om du setter deg ned og skriver et brev hvor du forklarer situasjonen? Masse lykke til, håper du sitter med gullet i armene og har glemt denne ekle opplevelsen så fort som mulig:O)

Stoooooor klem

Skrevet

Tusen takk for svar...Det gikk veldig bra forrige gang med det opplegget vi hadde men de har vel ikke fått beskjed.Kan ringe ned dit og høre om de har fått info og fødselsplanen,men er ikke så glad i og prate om det nei...men trenger vel ikke det heller for de har papirene om de leter i arkivene men...

Hadde nesten håpet på at vannet skulle gå så kan jeg dra og vente eller få satt igang resten så hun kommer i dag eller imårra...Har som sagt en datter til som jeg vil ha hjem igjen og (er hos mormoren sin for resetn av døgnet itillfelle det skjer noe)

Skrevet

Høres ut som en god plan å ta en telefon dit:O) Da ser de sikkert på papirene dine, så slipper du komme med flere forklaringer. Dumt du fikk en skjev start på denne fødselsopplevelsen, men du skal se det snur seg nå:o) masse masse lykke til!!! Krysser fingre for vakker fødselshistorie snart:O) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...