Gå til innhold

Fæææl legetur.. men endte bra tilslutt.. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ringte jeg legen... fortalte at jeg hadde vondt i mage, rygg osv.. Da jeg har mistet i SA og MA før så er jeg ekstra bekymra for den minste ting denne gangen. Hadde kjempe vondt i romjula også, og kom inn på legevakta og fikk ultralyd da, og alt var bra. Men jeg fikk nå time hos legen i dag da, ikke fastlegen men en helt jææævlig drittsekk.. han satt KUN og gravde og spurte om ting som ikke har noe med dette her og gjøre i det hele tatt, også fikk jeg beskjed om å gå... WHAT?! Jeg fortalte at jeg fikk beskjed om at jeg sku få høre hjertelyd i dag, om den er å finne.. at det var derfor jeg kom fordi jeg var redd det var noe galt.. Da sa han bare "Nei, ser det ut som jeg har noe ultralyd apperat her?!" ehh.. har vel slik man kan høre hjertelyden med du som andre, sa jeg.. "Nei, kjære vene, når du bare er tolv uker er det ingenting og høre uansett! Lykke til!" Og.. "Ikke bli forundra om du mister igjen, men det er jo ingen sorg, du er jo ung og har flere muligheter!" Det var det han sa.. virkelig koselig, skjønner ikke hvorfor jeg fikk time i det hele tatt.. Dro hjem, satt her helt sjokka, hentet posten og der.. der var angelsound doppleren jeg har bestilt meg :) Prøvde den med en gang og fant hjertelyden på et øyeblikk!! 165slag i minuttet.. Så deilig og høre! :) Men fy f*** så irritert jeg er på den legen.. kan ikke finne liksom.. Kommer aldri til å gå till legen igjen pga slike ting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en dritt!!! Blir så forbanna over at sånne folk velger å bli lege. Er bare lege-lønna som fikk de til å velge medisin. Arrrrg!!!

Men uansett, bra du fikk den i posten akkurat i dag. Og at du ble beroliget av å høre lilles hjerte slå. Så nydelig! Kan jeg spørre hva en sånn maskin koster?

God bedring med rygg og magevondt!

Hilsen meg

Skrevet

Ja ikke sant.. Han er ung og akkurat ferdig utdanna oxo.. en ordentlig jævlig person, spør du meg.. Skulle nesten klaget på han synes jeg. Stakkars de som har han som fastlege :S

Den kostet 499,- pluss frakt på 125 da.. Bestilt den på fosterlyd.no :)

Skrevet

angelica88, hvor mange uker er du? tenkte siden du kunne høre hjertelyd?

Skrevet

Du burde sendt inn enn klage på den legen på måten han snakket til deg på, greit nok at han ikke har Ul aparat eller det andre apparatet men han kan da si det på en normal måte.

Herregud.

God du fikk den i posten da slik at du følte deg litt roligere etterpå.

Skrevet

Hadde aldri funnet meg i å bli snakket til sånn. Du burde virkelig sende en klage til legekontoret og legeforeningen, og byttet fastlege. Det går ikke an å ha en lege som ikke tar en på alvor, huff huff...

Men godt det ordnet seg for deg :-)

Ble litt fristet til å bestille doppler jeg og nå, men er samtidig redd for at jeg kommer til å bli helt hysterisk med den, sjekke hvert 5. minutt, og TENK hvis jeg ikke finner lyden en dag....?!? Er jo ikke alle jordmødre/helsesøstre som klarer å finne den med en gang heller, og jeg ser for meg panikken hvis det skulle skje...

Hva tenker du om det? Hvor ofte kommer du til å bruke den tror du?

Skrevet

Fy fader, jeg blir så irritert av å lese sånt som dette. Skjønner ikke at sånne folk får lov til å jobbe som leger og med mennesker på den måten...

har selv en hurpe av en fastlege som sa at jeg måtte bare tåle alle plagene jeg hadde, og at "det var verdt det". ikke ville hun sjekke hjertelyden heller. dro bare hjem i sjokk og vantro, før jeg tuta resten av kvelden.

nei, vi må ikke finne oss i å bli behandlet som dette!

Skrevet

Jeg synes ikke du nesten burde klage på han, jeg synes du absolutt MÅ! Det går ikke an!

Skrevet

Han er ikke fastlegen min, heldigvis, han var den som hadde ledig time i dag siden dama jeg snakket med syntes det var viktig og følge opp dette så fikk jeg time i dag. Men herregud.. Det var ikke ille om jeg fikk en SA f.eks.. Enda jeg satt der og fortalte om den dagen jeg fant ut at jeg hadde hatt en SA, MA i uke 12. og gjerne ville høre etter hjertelyd fordi jeg synes det er ukoselig og gå med ett dødt foster.. jeg er jo livredd for det! Da mumlet han bare " ukoselig og ukoselig, er sånn det er det" " Er ikke ille for deg og miste som er så ung, det eneste du merker er en liten blødning, ikke noe smerter, er ikke no stor sorg det!" Jeg ble helt stum jeg.. Hvor er det jeg går for å klage på han da? Jeg var hos han i høst også, hadde med ei venninne inn og vi fikk begge totalt sjokk over oppførselen hans! Og jeg fryktet at jeg fikk han igjen.. Men men.. ALDRI mer.. ringte jordmor selv i dag jeg og kommer til å gå dit fremover.

Jeg er 12 uker på vei for deg som lurte på det : ) Og jeg trudde også at jeg skulle få panikk om jeg ikke hørte noe i dag, eller at jeg kom til å sitte med doppleren hele tiden.. har prøvd to ganger i dag, den ene gangen fant jeg den med en gang og den andre gangen tok det hvertfall 15 min.. kommer nok ikke til å sitte med den hele tiden ;) jeg vet jo nå at det er i orden, men en gang om dagen blir det helt sikkert.. Er jo såå godt å høre :)

Skrevet

greit at han ikke har ultralyd utstyr da.. jeg ba ikke om det heller, ville bare høre hjertelyden, derfor jeg fikk time.. Men han sa han ikke hadde og at uansett er det bare ca 9 cm og hvor stort er hjertet liksom, sa han... du kan umulig høre noe.. jeg prøvde å forklare at jeg har et barn fra før og hørte det i uke 10 med han, og har flere venninner som har hørt det like tidlig, men han bare lo med en ekkel latter.. FYSJ.. Og jeg vet at alle legene der har en doppler.. er jo der folk drar på svangerskapskontroller osv..

Skrevet

Jeg kjøpte min angelsound på ebay helt ny.. kosta under 250kr inkl frakt. Kom i posten i løpet av en uke:)

Skrevet

Send inn en klage, det er jo både i din,hans og hans andre pasienter sin interesser at han lærer... Dette går jo ikke an! Det burde absolutt ikke gå ubemerket hen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...