Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Har vert et problem i klassen til jenta mi at jentene dusjer med bikini. De har fått beskjed om at de skal dusje nakne, ellers får de ikke vasket seg skikkelig. Nå er det slik at alle untatt to stykker dusjer med bikini. (deriblant min datter) Hun gruer seg skikkelig til å dusje nå siden "alle" andre dusjer med bikini. Dette var aldri noe problem da jeg var på samme alder. Er det slik over alt, eller er det kun her vi bor?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Har ikke 12-13-åringer selv, men jobber med den aldersgruppen. Vi har problemer med at de ikke vil dusje i det hele tatt. Dette må nok tas opp i foreldregruppen så dere finner en felles norm. Alle skal jo dusje, men samtidig er det jo forståelig at man blir blygere i den alderen hvor ting utvikler seg.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Det er veldig forskjellig i fra klassemiljø til klassemiljø. Er veldig raskt at slikt sprer seg. Ta det opp med klassestyrer og la de jobbe med det på skolen. Det er ikke sikkert de er klar over omfanget av problemet. Hilsen lærer.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Hørt noe sånnt tull. men det er slik her også. Jentene dusjer i badetøy. Og det har dem gjort siden 3-4. klasse, nå går dem i 10.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg mener at der bør være en lærer tilstede i dusjen. Og som dusjer med elevene. Grunnen er at jeg kjenner meg igjen i dette, og var en av dem som risikerte mobbing grunnet stadiet i utviklingen...... Ikke alle er like snille av jenter, og det er vondt å være den som lider. er der en voksen tilstede, så er ting tryggere for de som har det slik. Dette er min tanke, og min løsning.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Det er vanlig å være usikker på kropp i den alderen. Her har det vært et problem at jentene ikke vil dusje etter gym what so ever, fordi det har vært mobbing i klassen. Læreren bruker fortsatt mye tid på å snakke om mobbing og kropp med klassen, det er blitt mye bedre. Det er enklere for ungene når de får snakke om det, de får langt bedre forståelse for hverandre.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er helt uenig med at det å sette en voksen i dusjen vil løse problemet, jeg tror heller det blir verre. Jeg tror det er bedre å sette seg ned med alle jentene og spørre de hvorfor det har blitt slik og om de selv kan se noen løsning på problemet.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Har vert tatt opp, men blir ikke noe bedre. Skjønner kropp blir mer "tabu" når ingen vil vise seg nakne. Bedre å la dem dusje med bikini enn at de ikke dusjer kanskje? HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Hvor blir de ikke rene, om de dusjer i bikini? På tissen og i rumpa? Hva betyr det da? Jeg ser ikke hva som er i veien for å la alle bruke bikini. De blir jo våte på hele kroppen, og de får vasket seg under armene, hvor svettelukten blir verst. Selv om de gjør dette etter gym, så lærer de jo likevel ikke å gjøre det samme hjemme når de er alene i dusjen der...... Og jeg regner med at de også dusjer jevnlig hjemme?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Etter en halv dag eller mer med utflod og x-antall dobesøk er det jo definitivt "tissen og rumpa" som trenger grundigst vask før man hopper i bassenget.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Ja, man gnikker seg jo i alle sprekkene i bassenget...... Forstå at tenåringer tenker mer på utseende enn på andres hygiene. Det er et lite overgrep å kreve at en er naken og vasker seg der, når en blir "tvunget" til svømmetimer på skolen. Ikke alle er like enkle når det kommer til å vise seg frem naken for andre. For enkelte er det grusomt å måtte gjøre dette. De kan finne unnskyldninger for å slippe hele timen pga slikt, selv om de elsker å svømme og å bade.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 Når du "ligger i bløt" i bassenget trenger du ikke "gnikke" i noen som helst sprekk for at skitten skal løsne og flyte rundt i vannet. Det går helt automatisk.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #13 Skrevet 7. januar 2010 Tenkte nå mest å få vekk slikt som klor jeg da. Og det å ha et naturlig forhold til kropp. Klart det er folk som synes det er ubehagelig å dusje med andre, men dette er snakk om over 30 jenter. Ser ikke på det som noe overgrep akkurat. Datteren min synes det kun er ubehagelig siden hun og venninnen er de eneste som dusjer nakne. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå