sn@rt2barns-mor Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Jeg skal i utdrikkingslag til en venninne om en stund. har akkuart fått emlding om at vi skal sette inn 1400 kr. på konto. Det er inkl. det vi skal gjøre og lunch/middag. Jeg synes det er MYE! Jeg har ikke akkuart så god råd og fikk nesten vondt i magen av den summen.... Uff, kan jo ikke akkurat si noen på det. Blir så smålig synes jeg. hva synes der? Erfaringer?
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Jeg synes det var litt i overkant, ja Og når man regner med bryllupsgave, eve. reise til. og fra bryllupet, nye klær osv. Da blir det jaggu dyrt....
♥♥♥ Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 jeg syns også det var mye. de utdrikningslaga jeg har vært på, har ligget på ca 1000 kr
*Pæreis* Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 1400kr.. Ka i all verden er det slags utdrikkningslag dem skal ha da?? Skal dem med danskebåten og bo på suitte eller?? Nei, holder med 200-300kr pr hode ja..
*Pæreis* Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Altså, å så kommer drikke utenom, men det betaler jo hver enkel for seg selv,
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 jg synes også d var litt mye di jg har vært m på har ligget på 800-1000 og synes d har holdt ;0)
Ugl@ Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Helt ærlig, helt vanvittig sum synes jeg og veldig usosialt. Jeg hadde tatt det opp med vedkommende som har bestemt dette...det er langt fra smålig.
Tante Blås Squaw Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Hoi! Jeg syns det er dyrt! I vennekretsen har det vært fra 300 til 700.
sn@rt2barns-mor Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2010 Uff, synes dette er så vanskelig! Tror de andre sitter litt bedre i det enn meg, men for meg betur dette ikke noe ekstra neste måned, alle lommepenger går til dette liksom (har jo to barn å fø opp også...;o)) De som planlegger (forlovere) har nok penger, jeg synes det er veldig vanskelig å si i fra. Det vi skal gjøre er bestilt allerede vet jeg, så det er jo ikke noe å gjøre med uansett.... Hvordan ville dere sagt det uten å virke smålig liksom?? Blir ikke dyr bryllupsgave fra meg, nei....;o)
1881 Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 Det synes jeg også var dyrt! Jeg hadde utdrikkingslag for min venninne i mai i år, vi var 9 stykker, alle betalte 400 kroner hver. For den summen fikk den kommende brud, spabehandling og dyprens av ansikt som koster 750 kroner, alle fikk 3 timers rafting, fikk da tilbud slik at det kostet mindre enn normal pris, samt at vi fikk råd til drikke til bruden og et par øl til oss hver i løpet av kvelden. Tapas lagde jeg og et par av venninnene så spleiset vi på ingrediensene. Trenger ikke koste skjorta om man undersøker litt alternativer!
Mia29 Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 Jeg synes det var utrolig dyrt. Jeg har hatt "bryllupsturne" i noen år nå, og med slike summer ville jeg vært konkurs. Hørtes ut som et gutteutdrikkningslag. Min erfaring er i alle fall at gutta bruker mer penger på slikt. Jeg har vel stort sett betalt 400-500 kr. Men det må da sies at forloverne har fikset mye selv og de har hatt utrolig god fantasi. Det har definnitivt ikke manglet noe. De fleste brudene jeg har drukket ut har selv sagt at de ikke ville det skulle bli for dyrt. Er kjedelig når folk ikke har råd til å komme. Bryllup er dyrt! Men veldig gøy også )
erteposen + 4 Skrevet 7. januar 2010 #13 Skrevet 7. januar 2010 Jeg har vært forlover mange ganger, og aldri har noen eller jeg betalt så mye penger for et utdrikkningslag. Nå er vi heller ikke en gjeng med luksuriøse behov, og består av folk med vanlig økonomi og et par med mye penger. Ofte har en jo reiseutgifter osv. også. Her betaler ofte de som bor i byen litt mer, og de som har høye reiseutgifter mindre. Jeg laga treretters, overnatting for alle og så masse sprudlende som vi bare kunne få i oss til en mye mindre sum:)
Gjest sug lut Skrevet 7. januar 2010 #14 Skrevet 7. januar 2010 Hadde jeg aldri gjort. Noen må si fra når alt går overstyr som det her. Kanskje du vil finne at mange av de andre egt mener det samme?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. januar 2010 #15 Skrevet 7. januar 2010 Jeg hadde ikke betalt mer enn 5-600kr... 1400 er altfor mye!!! Da hadde jeg nok vurdert å droppe hele laget eller sagt ifra til forlover at jeg ikke kunne betale så mye....
sn@rt2barns-mor Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #16 Skrevet 7. januar 2010 Hmm, jeg må nok si ifra til forlover... Håper det ikke bare er meg (men tror nok det - ("voksne" jenter dette, med nok penger er jeg redd...;o))
Cat.68 Skrevet 7. januar 2010 #17 Skrevet 7. januar 2010 Men hva i alle dager skal dere finne på som kan koste så mye?? Hva inkluderer det liksom.Skal det gå bare til bruden eller dekker det alt for alle ?
sn@rt2barns-mor Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 7. januar 2010 Det dekker det vi skal gjøre i løpet av dagen. Mat og innhold, både for bruden og oss andre...
Rååååsa på ball Skrevet 7. januar 2010 #19 Skrevet 7. januar 2010 Jeg synes det er rett og slett dårlig gjort å holde slike utdrikkningslag! Altfor dyrt!. Jeg har gitt streng beskjed til min forlover at de ikke får lov å planlegge noe som vil bli dyrere enn 500 kr fordi jeg ikke vil at noen skal måtte blakke seg på grunn av meg. Hva skjedde med å kun spise en god middag og kose seg med venninnene sine egentlig? sleng på noen selskapsleker og noen liter med vin så blir det bra hehe Synes du skal si fra jeg, de burde tenke på at ikke alle har råd til å slenge rundt seg med penger sånn.
~sjiraff~ Skrevet 7. januar 2010 #20 Skrevet 7. januar 2010 Det var mye, men det spørs litt hva det inkluderer. Lunsj og middag ite koster jo litt. Og inkluderer det drikke? Er det inkl drikke er det fullt overkommelig synes jeg. Men hvis det kun er aktiviteter og mat så var det i overkant.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 7. januar 2010 #21 Skrevet 7. januar 2010 Jeg synes det var veldig dyrt. Vi har hatt endel utdrikningslag i gjengen og vi har aldri betalt med enn 500kr. Da har vi hatt endel drikke inkludert men om en ønsker mer, har en tatt med selv.. Hva i alle dager skal dere gjøre for de pengene?
Mom2Two Skrevet 7. januar 2010 #22 Skrevet 7. januar 2010 Har det gått helt over styr med disse utdrikningslagene? Er ikke det morsomste å samle de beste vennene, dra på hyttetur, grille, kanskje ha en quiz eller noe dill? Gud, 1400 kr? Da hadde jeg tenkt at man kanskje ekskluderte mange som ikke hadde råd, og at de kanskje ikke tør si det, men har en annen grunn for ikke å komme. Trist. Jeg ville tenkt ca. 300 kr per person eller noe, jeg.
sol2002 Skrevet 7. januar 2010 #24 Skrevet 7. januar 2010 Det var dyrt, får indelig ikke håpe at min forlover planlegger noen så dyrt. Synes det holder plenty med 500 jeg.
lille sprelle Skrevet 7. januar 2010 #25 Skrevet 7. januar 2010 Har vært forlover noen ganger. Har ikke falt meg inn å be noen om å betale inn noe som helst annet enn til en liten gave til den vordende bruden (et par hundre kroner per pers). MEN så har alle dekket det de vil ha å spise/drikke ellers også har vi hatt ting hjemme hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå