Gå til innhold

Sykemeldt ut svangerskapet......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kan bli laaaaaange måneder. Etter å ha vært syk 90 % av tia siden streken dukket opp på testen så har legen bestemt at jeg skal være sykemeldt ut svangerskapet. Var frisk i november. Etter det har jeg vært syk. Innlagt på sykehus og bare masse tull.

Er nå 21 + 3. Så dette kommer til og bli kjedelig. Dårlig immunforsvar er vist grunnen. Kroppen min tar til seg alt av virus og infeksjoner. Flott vettu! Nå har jeg nettop kommet meg etter herpes simplex type 1 i underlivet ( smertehelvete utifra en annen verden!!! fødselangsten forsvant da..), har hatt mellomørebetennelse nå i en mnd som ikke slipper. For et par dager siden kom kraftig luftveisinnfeksjon, også har jeg bihulebetennelse da. Og hyperemissisen skal vist ikke gi seg heller, gått ned 12 kg...( jeg klager ikke, har ikke vondt av kg tap. bruker nå str 36) bekkenløsning fra hell er jo også på plass, blærekatarr og streptokokk b i urinblæra....BRING IT ON lissom...hahahaha...jeg må lissom le litt merker jeg.

Ellers er jo formen fin da. Og jeg orker være med venner, gjøre rent og ta meg av familien....men pokker er det jeg skal finne på hele dagen da? Folk jobber jo, og ungen er i barnehage, kællen er på jobb....og bikja drar for mye til at jeg kan gå tur over lengre tid. ( bekkenmøkk)....

Forslag til hva jeg kan finne på eller??? Hva gjør dere andre når dere går hjemme og er sm? Flere som er like uheldige her eller????

Syns forresten jeg har lov til og drømme litt om å klippe egglederne. Kroppen min tåler jo ikke svangerskap. Selvom jeg bare er 25 så får jeg mitt 2 barn da. har gutt, får jente. Føler ikke for å få flere barn. Hva syns dere????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, stakkars deg. Dette var mye på en gang! Blir nok litt kjedelig å gå hjemme og ventetiden vil nok virke mye lengre. Men du får holde deg opptatt med noe. Men jeg vet ikke hva;).

Jeg ville ikke klippet noenting så ung som du er. Men du kan jo sette inn en spiral når den nye babyen er kommet? Den kan du jo ha i mange år:)

Lykke til videre:) Får håpe du ikke får på deg noe mer faenskap;)

Skrevet

Kommer det mere faenskap nå så gir jeg opp...hehe....

Har litt panikk for å ha noe oppi der som jeg ikke har kontroll på. Blir nok minipilla. Var jo veldig fornøyd med den. Men det frister jo ille med snipp snipp, men er jo en veldig omfattende operasjon. Og da går det utover immunforsvaret mitt igjen. Kroppen her tåler ikke så mye merker jeg.

Skrevet

Hei!

Jeg ble 50 prosent sykmeldt på mandag, pga kun 5 med feritin (jern) i blodet som vistnok skal ligge på mellom 15 og 20. Jeg holder 3 1/2 åringen min hjemme de dagene jeg er hjemme, samt at storesøster på 7 år kommer rett hjem fra skolen ved 13.00 tiden. Så her kjeder jeg meg ikke.

Får alikevel sove til runt kl. 10.30 og så blir det litt husarbeid mellom alle pausene. Driver å lærer barna mine til å rydde. Det er de ikke flinke til. Dupper av på sofaen titt og ofte. Etter min beregning er jeg 27 + 2 i dag.

Når babyen kommer skal jeg kun ha 1/2 barnehageplass og eldstejenta slutter på sofus. Har lyst til å ha de mest mulig hjemme så lenge jeg har muligheten til det. Spørs vel om minstejenta kommer til å være i barnehagen i det hele tatt. Vi skal kose oss.

Skrevet

sønnen min vil i barnehagen da. Kan ikke tvinge han til å være hjemme da lissom. Og jeg har ikke bekken til og følge med på han hele dagen. Blir bare å sitte og se film. Og nå som det er så kaldt kan vi jo ikke være ute. Bare kjedelig for en aktiv 2 åring. Nei ikke lett det her. Når babyen kommer så blir det jo fult opp da=) Og tenkte at jeg skulle begynne sånn smått neste mnd med å gjøre i stand babyrommet=)

Skrevet

Det der høres ut som nok sykdommer for halve livet!!!

I mine tidligere svangerskap har jeg vært sykemeldt fra uke 7 og 9 og til babyen kom.

Skaff deg en hobby, les bøker.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jeg måtte nesten le litt jeg også, ikke ta det ille opp.

Du er jo faktisk verre enn meg. Min mann skal ta å snitte når denne er ute. Jeg blir også mye syk og har funnet ut at kroppen min ikke er laget for graviditeter.

Foreløpig har det gått ganske greit da. Har bare svangerskapskvalme, hatt omgangssjuken, blærekatar og skikkelig halsvondt. I tillegg har jeg isjas jeg. Er jo også et risikosvangerskap pga en blodsykdom jeg har.

Håper bare jeg ikke får sv.dia og sv.kløe denne gangen som sist :P

Nei vi får vel takle det med litt galgenhumor, og NEI synes ikke det er rart at du vurderer å klippe ;)

Når det kommer til hva du kan gjøre så brodere, strikke eller sy dersom du liker slike ting. Rydde i bilder og lage album, lese bøker og se filmer du har hatt lyst til å se :)

OG SOVE, ikke lenge til det blir minimalt med det en stund fremover nå ;p

Skrevet

Å herre jemini!

Vil bare ønske deg god bedring jeg :) Og si at jeg beundrer humøret og pågangsmotet tross all sykdom :)

Skrevet

Og du, har du prøvd fotsonetarpi eller akupuktur? Det er effektivt for styrking av immunforsvar, bekkenproblemer, urinveisplager, luftveisplager, bihulebetennelse og ellers for å drive ut all dritt i kroppen. Også for å forberede kroppen på fødsel. Finner du en/ei som i tillegg er homeopat kan det hende du får hjelp via medisin også. Har selv hatt god hjelp for å bedre en dårlig rygg, bli kvitt bihulebetennesle, få igang magen, bedret immunforsvaret og ble jammen fort gravid også da jeg sa vi hadde tenkt å prøve på en til (kanskje ikke så aktuelt for deg da.....hehe) Snuppa mi har hatt fotsone og fått homeopatmedisin for urinveisifeksjon, gjentatte halsbetennelser og falsk krupp. Ei venninne for bekkenplager og å forberede fødsel. Barna hennes igjen for alskens luftveisplager og jammen fikk ikke mannen hennes hjelp da han han slet med depresjon. Jeg bruker enhver anledning til å skryte av dene behandlingen, for det HJELPER! Lykke til!

Skrevet

prøvd akkupunktur, men vikrka ikke. 2 uker etter lå jeg på sykehuset for dehydrering. hehe...

Jeg kan jo ikke legge meg ned og grine eller gi opp. Og jeg har en 2.6 åringe og ta meg av. Så vet jeg at etter alt dette helvete venter et vakkert lite babybarn. En liten vakker prinsesse. Så da er det bare og holde ut....

Nå begynner luftveisinfeksjonen å gi seg hvertfall. Nå bare hoster jeg til jeg vrir meg i smerte pga bekkenet nå=) hihi....

Lillemor sparker på blæra og et eller annet ekkelt inni her. Det røsker til i høna innimellom. på en sånn ekkel måte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...