Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Nå fikk jeg lyst på rosévin! Har du tenk å la den h-en høres? Hvis ikke dropper du den.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Matteus? Prøv å si det slik det skrives... MaTTeus. Det høres ut som dialekt. Det er penest å skrive Matheus.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 altså jeg hører ikke noe forskjell på mat heus og mat eus... akkurt som jeg ikke hører forskjell på kat hrine og kat rine.. for meg er det mest naturlig å skrive matheus.. faller seg liksom naturlig, men er ingen stor fan av alle disse stumme bokstavene egentlig... Problemet er at Mateus står ikke i navnbøker, bare Matheus... HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 ja Matteus er uaktuelt.... vil det skal uttales mateeeus og ikke matte-us... hehe;) hi
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Som nevnt tidligere her, riktig stavemåte i følge navnordbok er Matheus med H.... HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #11 Skrevet 7. januar 2010 matt-e-us, eller ma-te-us Ikke stor forskjell.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 ma-te-us høres best ut syns jeg, mer flyt enn matt-e-us, matt liker jeg ikke blir for stakkato.... hi
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #14 Skrevet 7. januar 2010 matheus er penest. eller hva med matheo? det heter gutten min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå