Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Ser at det stadig kommer innlegg om lignende temaer her. Men hvordan besvare et slikt spørsmål når man har blitt seksuelt misbrukt? Selv hadde jeg min seksuelle debut som 10åring. Fullstendig ufrivillig og utelukkende vondt og vanskelig å tenke tilbake på idag. Men like fullt en form for seksuell debut!? Da jeg var 16 (nesten 17) forsøkte jeg meg på frivillig sex for første gang, men fikk fullstendig panikk og måtte avbryte. Var dette min debut?! Etter den gangen gikk det over 1 år før jeg klarte tanken på samleie igjen, men til gjengjeld var jeg overveldet av tanker og følelser omkring sex, og jeg rotet mye rundt iløpet av dette året, med hender, munn og kropp - bare aldri samleie. Da jeg var 18, fikk jeg min første kjæreste og min første fullstendig trygge opplevelse av en mann, (foruten nærmeste familie), og etter kort tid hadde vi sex. Det var helt fantastisk, KUN godt og trygt, og behagelig, både fysisk og mentalt. Denne gangen betrakter jeg selv som min seksuelle debut. Frivillig, fint og følelsesladet! Seksuell debut er et vanskelig begrep, og jeg merker at den stigende åpenheten rundt dette temaet gir meg et personlig behov for å "rettferdiggjøre" for meg selv hvorfor jeg lyver når andre spør meg. Unnskyld! Idag er jeg anonym. Kun min mann vet hvem personen bak historiene er, og slik får det forbli til jeg lærer å forholde meg fullstendig til dette.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Mener du at man ikke skal snakke om dette i tilfelle den man snakker med har blitt seksuelt misbrukt? Det blir for dumt!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er helt enig i at den da du var 18 i et trygt forhold er din debut. Det som skjedde da du var barn har ingenting med din seksualitet å gjøre. Debuten må være frivillig og fullbyrdet for at det skal gjelde syns jeg. Som en slags seksuell oppvåkning.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 DIN seksuelle debut er i mine øyne når du var 18 år og kunne nyte opplevelsen.. du har blitt påført opplevelser...som du ikke valgte... i mine øyne er ikke det DIN debut, da du ikke var enig...det var overgriperens handlinger.... man kan jo si at du hadde en slags debut da du var 16... men du avbrøt jo... og å avbrute noe som skal kalles en debut.. nei... jeg ønsker at en seksuell debut innebærer en opplevelse som inneholder kun positive følelser... begrepet sex er så mangt... men gjengangeren er at det er noe du NYTER...og er MED på selv... så for deg er antagelig alderen 18 år...det er DIN SANNHET=) kjenner meg veldig igjen i ditt innlegg, og svarer det min psykolog fortalte meg.... så får alle andre bare synse det de vil...men for meg er min sannhet sann...i ett spørsmål som er så privat som denne...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Jeg hadde nok sagt at min første gang var men den første gutten jeg lå med jeg.Og "glemt" det som skjedde som liten.Dessuten er det ingen som trenger vite når du hadde sex første gang heller (Feil å kalle det "å ha sex" i sånne tilfeller..Å ha sex skal være en bra ting.Ikke tvang...Og mot barn er det for jævlig,råttent og den som gjør sånt mot barn fortjener faen meg å dø!). Godt å høre du hadde en fin opplevelse som 18 åring da.Håper det fortsetter sånn.Håper ikke den jævelen greier ødelegge mer for deg enn han allerede har gjort.Håper du greier å leve livet ditt som du vil,uten å måtte ha dette som skjedde med deg som en svart sky over hodet.Du fortjener å ha et godt liv. Stooooor klem fra meg Frida
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Mine tanker om dette er at seksuell debut er det første samleiet. Og når man har blitt misbrukt, syns jeg ikke det kvalifiserer som samleie, men som voldtekt. Selv om det innebærer mye av de samme tingene RENT fysisk, så ligger det vold og maktmisbruk bak. Prøv å ikke tenk på det som noe som har med ditt seksuelle liv å gjøre, det er noe du selv skal bestemme over. Det du tidligere har opplevd er misbruk, ikke sex, selv om kan påvirke din seksualitet.. Så bra at du har et godt sexliv nå, håper ikke dine erfaringer får ødelegge det!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Dumt spørsmal sier jeg bare.. Jeg ble misbrukt gang på gang av min bestefar fa jeg var 8 år gammel.. Men det er da ikke min debut, Herregud!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Nei, nei, absolutt ikke! Mener bare at det er vanskelig å snakke ærlig og åpent om slike ting dersom man ikke har hatt en normal start på sitt seksuelle liv. At folk snakker om dette er fullstendig naturlig, og jeg synes selvsagt ikke at man skal unngå temaer i frykt for at andre kan ha opplevd noe vondt i forbindelse med det aktuelle temaet! Var bare en refleksjon fra min side... HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Unnskyld at det jeg skriver provoserer deg. Det var virkelig ikke min intensjon å tråkke på noens tær! Men jeg mener faktisk det jeg skriver, for jeg antar at ordet "debut" ikke nødvendigvis innebærer frivillighet i manges øyne. Altså at et ufrivillig samleie for enkelte kan oppfattes som en seksuell debut, selv om de samtidig selvsagt forstår at dette ikke har noe med hverken ønske, følelser, behov eller lyst å gjøre! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå