MammanTilLilleLilly <3 Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 teste laxerolje? Syns det er så delte meninger om det her.. Blir liksom ikke helt klok på om det "ikke er så farlig", eller om det faktisk IKKE er bra å ta.. Har jo lest om styrtfødsler osv, men ikke når en har tatt bare 1- eller 2 ss med det... Noen som vil dele sine erfaringer med meg?
NostraStoria Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Har hørt at hvis du tar det og ikke er moden ender det kun opp med 2 dager på do Derfor tør jeg ikke å ta det før jeg VET at jeg er moden! Da kan det nok sette i gang ting?
lykkeligmor til to<3 Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Jeg ville holdt meg unna akkurat det. Har også hørt mye negativt om det, men aldri prøvd det selv. Dessuten: enn om fødselen skulle komme igang mens effekten er på sitt verste!!! hehe, det tviler jeg på hadde vært noe behagelig;) babyen kommer uansett ikke før kroppen og nurket er klare for det. Krysser fingrene for at du får masse "konstruktive vondter" uten lakserolje snart:O) klem
Vimsetrollet Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Jeg tenker litt sånn at fødselen starter når det er meningen at den skal starte jeg.. At ting bare må gå sin gang selv om det er kjedelig å vente.
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Kan godt svare deg på dette jeg. To fødsler, begge på laxerolje. Virker som annet avførende så du blir IKKE sittende to dager på do. Går fort igjennom. Ta 2 ss før du legger deg og la det virke over natten. Du tømmer da tarmen før klokken 12 neste dag og da er liksom tarmen tom og behovet for å gå på do er over. Håoet er at bevegelsene fra tarmen skal ha smittet over på livmoren og begynne å gi denne sammentrekkninger. Hjelper ikke noe om du ikke er moden så det er kjekkt å vite noe om først. Jeg hadde 4-5 cm åpning uten at jeg hadde hatt rier da jeg tok olje begge gangene. Ene gangen gikk vannet, men ikke den andre. Fra jeg fikk skikkelig AU til barna var ute tok det 2,5 og 1,5 time, men jeg vil ikke karakterisere det som styrtfødsel eller noe negativt. Revnet ikke noe da JM var flink til å holde hodet tilbake ved pressriene. Klart det var vondt, men en fødsel ER ikke godt for de fleste... For meg holdt det med petidin, lystgass og TNS. Riene gikk litt ned i styrke etterhvert så da fikk jeg drypp. Her står flaska klar på benken alt 19 dager til termin. Venter til ett par dager over term før jeg prøver. Lykke til!!
MammanTilLilleLilly <3 Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2010 Tusen takk for godt, og bra svar Marnarmamma
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Bare hyggelig å kunne være til hjelp Snøfnugg!
LykkenErTre Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Har også tenkt at det er farlig og ikke turt å tenke på å prøve. Når jeg ser hva Marnarmamma skriver lurer jeg på om ikke jeg tar sjansen om jeg går over termin.
Januarprinsesse Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Jeg har ikke turt å prøve, siden min lege har sagt til meg at det var lov å prøve alt for å sette igang, utenom nettopp det. Det virka nemlig FOR godt, i følge henne.... Utover det, vet jeg ikke...
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #11 Skrevet 8. januar 2010 Ja det funker. Helt klart, men understreker igjen at det er snakk om 2 ss og ikke hele flasken!!! Er mange som er grundige og som tenker at ja, ja, kan sikkert ikke skade med litt mer, har jo ei lita flaske her liksom... Ikke ta mer enn 2 ss da får du bare et lite dytt. Blir ikke skubbet over klippen liksom. Er det som er viktig at det er kroppen som skal fikse dette selv og tar du for mye blir den liksom litt sidestilt. Klart leger og JM fraråder dette. De har sett hva som i verste fall kan skje, men igjen, det ER forskjell på 2 ss og ei hel flaske og OM MAN IKKE ER MODEN SKAL MAN LA DET VÆRE!!!! Vent til over termin, er med god grunn babyen skal ligge i magen i 9mnd og 10 dager og ikke i 14 dager mindre. Den kommer bare ut med litt slik hjelp om den er klar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå