Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Og tar det opp med helsesøster. Jeg tenker på vold o.l. Risikerer man da at barnevernet blir kontaktet? Når en har to små barn sammen. Håper noen som har litt innsikt kan svare meg. På forhånd takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Helsesøster har meldeplikt dersom det er mistanke om at barna blir mishandlet på noen måte... Selv om de ikke direkte blir mishandlet, så er det ikke sunt å vokse opp i et hjem der far slår mor. Håper du finner ut av det, og finner en vei ut av det..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Vil ikke tro det så lenge han ikke er voldelig mot barna. Er han det har vel hun opplysningsplikt som alle andre som er i kontakt med barn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 så lenge det ikke er mistanke om vold mot barna, så vil det ikke bli raportert.. men om helsesøster ser tegn til at barna kan være i fare, så er hun pliktig å rapoertere til barnevernet
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #6 Skrevet 7. januar 2010 Har vært oppi en lignende situasjon psykisk/fysisk vold i parforholdet og mot barna. Snakket med helsesøster for å få råd. Hun hhenviste oss til familievernkontoret. Etter uttalige parterapitimer uten resultat, ble jeg rådet til å går fra mannen og ta barna med meg. Barnevernet ble aldri kontaktet verken av familievernkontoret eller helsesøster
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Kan helsesøster "mene" at barna er i fare selv om en selv mener at de ikke er det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå