Gå til innhold

Plutselig veldig sulten (uke 18)! Noen fler?


TillaMaria81

Anbefalte innlegg

Frem til nå (uke 18) har jeg egentlig spist akkurat som før jeg ble gravid. Ingen spesielle lyster (nesten litt skuffa, haha) og ellers spist helt som normalt. Har verken lagt på meg eller gått ned. Men de siste dagene har jeg plutselig fått en veldig apetitt. Sulten igjen mye raskere enn jeg pleier mellom måltider og spiser også mye mer.

 

Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Jeg prøver liksom å stritte litt imot, har jo ikke lyst til å ese ut unødvendig, men så er jeg så sulten... er det sånn at kroppen trenger mere mat nå etterhvert? (eller bør jeg prøve å holde meg på samme nivå som før?) Jeg har et normalt sunt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært mer sulten de siste ukene. Før har jeg vært blant de som klarer meg godt selv når jeg er kjempesulten, og som gjerne kunne hoppe over måltider. Det kan jeg ikke gjøre lenger, er jeg sulten så MÅ det spises, og jeg kan godt bli aggressiv før jeg får mat, haha. Mannen synes det er ganske komisk. Til gjengjeld blir jeg fortere mett, så nå spiser jeg oftere og mindre, men til sammen ikke mer. Jeg har vel rett og slett fått et sunnere spisemønster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her egentlig! Spiser jeg ikke når jeg blir sulten blir jeg super sulten, spiser jeg ikke da pga dårlig tid på jobb får jeg en følelse av at "spiser jeg ikke nå så besvimer jeg" Noen ganger kan jeg spise masse og så fortsatt være sulten, andre ganger blir jeg fort mett. Men uansett så blir jeg "pang"sulten igjen, og MÅ spise noe.. :P Hatt sånn siden uke 16..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg merker også at jeg spiser flere måltider om dagen, eller for å være helt ærlig, går å små spiser hele dagen lang:/

også har jeg fått et skikkelig søt sug de 2 ukene. syns det er litt irriterende!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser og er sulten oftere enn ellers, spiser ikke mer hver gang jeg spiser, men totalt blir det mer enn ellers. Har vært veldig kvalm, og da var det ikke mer enn ellers, men litt jevn tilførsel var nødvendig for at det ikke skulle bli enda verre. Nå må jeg få i meg frokost, Drøyer det for lenge blir jeg kvalm, så må rekke det før jeg går hjemmefra om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja... är lite småhungrig hela tiden nästan. Och är jag mätt rätt efter middag så tar det inte länge före jag blir sötsugen...

Under dagen gör man ju saker så då går det att tänka bort lite, men framför tvn på kvällen händer det ju att det slinker ner ett och annat =)

Är 20+2 och det har vart så här ett par veckor nu, men kan ju hända det går över, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slik har jeg det også! begynte i uke 16 med meg ca. kan spise hver 1 1/2 - 2 time. og da er jeg utsultet :) begynner å svimle å jeg MÅ ha mat! :) men det er bare å prøve å spise små sunne måltider da :) har du fått noen ting du barre MÅ HA? jeg har fått leverpostei.. dagen min er ikke det samme uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sikkert lurt å spise lite og ofte, samt lytte til kroppen når den sier fra. (Og prøve så godt man kan å spise sunt) Babyen vokser spesielt mye fra uke 17-24, så man trenger nok litt ekstra. Jeg merker at jeg veldig fort blir nesten ubehagelig mett, for så å bli sulten ikke lenge etterpå. Og da må jeg ha mat!! Litt styrete å alltid måtte ha mat tilgjengelig. menmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har hatt en normalt matinntak frem til uke 21, den uka jeg kjente det første spake sparket. Den uka ble jeg samtidig nærmest desperat etter mat! Jeg stirret på maten vi gikk forbi på kjøpesenteret, med ulveøyne. Klarte å la vær å fråtse og overspise, men spiste små porsjoner, hyppig..

 

Kanskje det har med å gjøre at barnet i magen går inn i en periode hvor den vokser mye? Frå å ikke kjenne noenting i uke 20 - til nå i uke 22 med spark og romstering der inni - noe må jo ha skjedd sånn energi og muskelmessig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ... Dette er jo som å lese om meg selv! Morsomt at vi er "så like" selv om hvert svangerskap er unikt. Selv er jeg 18 + 2 idag og har den siste uka eller noe vært skikkelig sulten. Nesten hele tiden. Jeg har heller ikke lagt på meg noe hittil og er ganske fornøyd med dét, men for meg er ikke dét aller viktigst.

 

Jeg tror den økte appetitten henger sammen med barnet som vokser selvfølgelig, men også at jeg ikke orker å spise like mye som før - til hvert måltid. Jeg blir raskere mett og orker ikke spise mer.

 

Stå på jenter! Spis sunt og vær glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...