Gå til innhold

Pupper og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er snart 9 mnd nå og jeg har ammet helt til nå, men nå har jeg lyst til å slutte og heller gi MME.

Men puppene mine er blitt litt mindre enn de var i utgangspunktet og litt slappere og mindre fyll..Men er ikke dette slikt som forandrer seg etter ammingen så jeg kan få litt mere fyll i dem?

Hvis ikke har jeg tenkt på silikon, ikke mye men bare så de blir som de var før..

Men vil ikke ha silikon hvis det blir sånn som jeg har lest om f.eks helene rask og lene alexandra og sånne glamour-modeller at de må ta ut silikonen etter noen få år pga smerter og diverse..

Hvi jeg tar silikon vil jeg har det og ikke ta det ut..

Noen som vet noe om dette?

Går det an å ha silikon resten av livet uten komplikasjoner og at man må ta den ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar jo en del tid før kroppen kommer til seg selv igjen etter man har fått barn, så jeg ville gitt det lang tid før jeg vurderte å gjøre noe med puppene. Har ikke, og skal aldri ha, silikon, men jeg har jo pupper og de har forandret seg mang en gang opp igjennom livet.

Vent til du er helt ferdig med barn og amming, gå ned de evt. ekstra kiloene som henger igjen fra graviditet, tren og stram opp musklene, så ser du hva du sitter igjen med av pupper før du tar avgjørelsen om noe som helst. Bryst består jo mest av fett og melkekjertler, så de vil naturlig nok forandre seg når du går opp og ned i vekt, samt at huden blir mindre elastisk med årene, og derfor vil de virke slappere etterhvert, særlig om man har gått mye opp og ned i vekt og har litt størrelse på puppene. De med små pupper kan ofte beholde de litt lengre "der oppe" før tyngdekrafta tar dem.

Mange får komplikasjoner og smerter av brystforstørrelser, og de fleste anbefaler vel at man bytter ut protesene med nye ila 10 år eller noe, så at du aldri vil måtte legge deg på operasjonsbordet igjen ville jeg ikke tatt for gitt.

Skrevet

Takk for kjempebra svar:) Ja da venter jeg og ser hva som skjer:)

Håper de blir nesten som før:)

Skrevet

Silikon måtte før byttes etter ca 15 år, mer eller mindr..Men vet ikke hvrodan det er nå..

Jeg var og kjøpte BH i går på spesialforretning og siden jeg har to ulike cup-str på puppene så nevnte damen at jeg IKKE måtte tenke på å gjøre noe med det enda..Selv om det er over 2 år siden ammeslutt og forskjell oppstod, så mente hun at MINST 3 år helst 5-6 år burde gå før man så "endelig resultat"...Etter amming så krymper puppene da de "tømmes"..Deretter tar det et par år til huden følger etter også "fylles" de ofte litt opp igjen med fettvev og evt muskler om man trener brystmuskulatur (de blir ike da større, men de får et løft) I løpet av denne prosessen kan det oppstå ulik størrelse som kan variere en god del. Og Man kan gå opp og ned i cup-str denne tiden....

Så siden du ikke har sluttet og amme enda så synes jeg du bør vente...SÅfremt du ikke har ENORME hengepupper som evt må løftes og minkes for velbehaget sin del.... Om de er små og "tomme"" som mine (ihvertfall ene ) er, så ble jeg altså anbefalt o ha tålmodighet....Og jeg har jo sett at de er fyldigere nå enn for 1,5 år siden, og de siste 3-4 mnd så består de blyanttesten..DET gjorde de ikke før den tid (blyanten faller altså ned nå ,-he-he) Så vent, det er det beste om du prioiterer helsa di, så kan evt bruke de neste 3-4 år på å spare ti len operasjon i tilfelle de ikke "går seg til" :o)

Skrevet

Takk for svar:) Ja da venter jeg, de er blitt mindre enn de var og de er tomme,henger litt men ikke alt for mye.

Ville bare hatt litt fastere og mer fyll.. men skal vente og se da:)

Skrevet

I tillegg til alt det fornuftige andre har svart, vil jeg bare anbefale deg å gi deg tid til å bli begeistret for "den nye" kroppen din. Det kan nemlig skje, selv om du hater den nå.

Selv endret jeg meg mye etter svangerskap og fødsel, og gråt faktisk foran speilet flere ganger. Men nå er jeg blitt glad i den nye kroppen min, og angrer slett ikke på at jeg ikke fikset på den.

Vi endrer oss med tiden, fysisk og psykisk :)

Skrevet

Og se bare på mageskinnet....GUtten min er 2,5 år, og jeg ser stadig at "løshuden" krymper...Har ikke mye fell på magen, men på visse bukser og truser jeg vet jeg får "overheng" av, så blir dette mindre og mindre....:o)

NN lenger opp her som hadde kjøpt seg ny BH :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...