millere Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 og hvor mye? Jeg husker ikke sist gangen (5 år siden...). Min lille skatt er drøye fire måneder nå, og stor for alderen (9+kg). Hun kaver stadig med med puppen nå, virker ikke helt fornøyd med hva hun får. Likevel, sover hun fra 1800-0600, så ingen problem om natten. Dagtid er hun ikke helt fornøyd, spesielt på ettermiddagen (etter 12.00). Så lurer på å introdusere litt grøt. Men mener å husker jeg begynte på kveldstid sist gang, et par timer før babys ble lagt? Noen "eksperter" på området?
Gjest Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 Jeg er ikke akkurat noen ekspert, men jeg anbefaler å begynne med grøt på formiddagen/tidlig ettermiddag. Altså ikke første, og ikke siste måltidet til dagen. I tilfelle hun får noen reaksjoner:) Man anbefaler å starte med et par teskjeer i begynnelsen, gjøre dette et par dager, før du øker sakte opp mot en hel porsjon
Lemonia Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Det er anbefalt å gi grøt på dagtid de første dagene, for lettere å kunne observere evt reaksjoner. På de fleste grøtpakkene står det oppskrift på smaksporsjon (en teskje grøtpulver og passelig med mme/vann, lag den gjerne litt tynn i begynnelsen), Når du har gitt grøt på dagen uten problemer en stund kan du flytte måltidet til kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå