magefølelse :) Skrevet 7. januar 2010 #1 Skrevet 7. januar 2010 Har termin i disse dager, og ser at flere har født på SiV i det siste. Noen spesielle erfaringer, tanker etc dere ønsker å dele?
Reflexia Skrevet 7. januar 2010 #2 Skrevet 7. januar 2010 jeg hører ikke til her inne,men er å sniktitter=) har født to ganger på SiV og er kjempefornøyd,hyggelig personale og følte de passa veldig bra på meg!! og takk og pris for epidural! var en mann som satt den og han var kjempeflink!! rett på sak uten at det gjorde vondt...og ikke var det lang vente tid heller på å få den.. lykke til!!! (skulle ønske det var meg)
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 7. januar 2010 #3 Skrevet 7. januar 2010 Hei Jeg fødte en gutt nå på søndag, den 3/1-10 Veldig fornøyd med jm og barnepleier som fulge min fødsel. Fødte sent på søndag kveld og reiste hjem tirsdags formiddag. Hadde tenkt å bli til onsdag for å få tatt nyfødtscreening med det samme og slippe å komme tilbake siden det er så kaldt ute nå. Men fordi det plutselig ble så fult der, folk måtte nesten ligge på korr, så måtte jeg reise. Det er vel det eneste negative jeg kan si, de har ikke nok sengeplass om det plutselig blir mange fødende der, og det var ei jm som var veldig uhyggelig. Fikk bare en krass beskjed (dårlig tone til meg); Du SKAL hjem idag, kl 7 om morgenen tirsdag. Jeg svarte da at jeg tenkte jo å bli til imorgen for å få tatt prøvene, siden han da ville være gammel nok til prøvene og for å slippe å dra han så mye ut i kulda. Fikk da bare til svar; Nei, du SKAL hjem. Her er det fult og nå har du vært her 1 dag, i en veldig sur tone. Greit nok at det var fult, men hun kunne fortalt det på en mer koselig måte og ikke bare "hugget hodet" av meg. Men generelt så er jeg veldig fornøyd med de på føden og på barsel. Sure folk kan en jo være uheldig å møte overalt. Synes også at de gyn som jobber der er veldig flinke og koselige, spes. Lars Johansen og Marthe Jettestad...2 gyn som er super koselige ;o)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 7. januar 2010 #4 Skrevet 7. januar 2010 Er det sånn at de ikke lenger har noen familierom? Bodde på familierom der sist jeg fødte og det var helt supert.. Gruer meg litt om jeg må på vanlig barselrom med flere andre som har født... Pappaen kan vel ikke være der om natten da?
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 7. januar 2010 #5 Skrevet 7. januar 2010 Hvis du går inn på www.SiV.no så kan du lese om tilbudene... var noen som skulle legges ned, men det var en av fødestuene tror jeg... ellers kan man få familierom hvis man er førstemann te mølla... Jeg skal å føde på SiV:)))
magefølelse :) Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2010 Takk for innspill! Setter kjempepris på det.. Da vi var der på omvisning sa de at de fortsatt hadde tre familierom, og at det var førstemann til mølla prinsippet. Håper ekstremt på det også.. krysser fingre og tær. Hun vi snakket med sa også at dersom det ikke var så mange der, kunne man gjøre om noen av dobbeltrommene til fam.rom slik at far kan være der. For meg vil det være helt uaktuelt om samboer må reise hjem.. Han er jo det tryggeste jeg har der!
Lilleleen Skrevet 7. januar 2010 #7 Skrevet 7. januar 2010 Jeg skal også føde der om ca.1mnd ) Var på omvisning der på tirsdag og fikk inntrykk av at det var ganske full fart, men fikk se det vi trengte ) Syntes det var dårlig gjort av jordmor å prate slik til deg, mammas lille venn heter Liam. De burde være hyggelige og si det på en pen måte at det er ganske fult. Hvis vi havner på føden samtidig, magefølelse , Så skal ihvertfall ikke jeg ha noe familierom ) Vi bor så nære, også har vi hunder, så samboeren min skal bo hjemme )
♡Mamman&Rockebolla♡ Skrevet 7. januar 2010 #8 Skrevet 7. januar 2010 Jeg fødte på SiV 5/01. Er super fornøyd med med oppfølgingen på Føden. Hadde 2 jordmødre og 2 barnepleiere pga vaktskifte, og var kjempe flotte alle sammen. Når vi kom på Barsel etter 3 timer var det helt fullt. Vi hadde håpet på familierom, men ble lagt på rom med 2 andre. Pappa måtte reise hjem med en gang (det var på natta), og fikk ikke komme før neste dag. Det sier seg selv at 3 nybakte mødre med barn på et lite rom ikke akkurat er søvnfremkallende, så det ble en lang og ensom natt. Det var også kjempe hektisk dagen etterpå, så vi bestemte oss rett og slett for å reise hjem bare 14 timer etter fødselen. Vi fikk veldig liten oppfølging på barsel, men jeg tror vi var veldig uheldig fordi det var så fullt. Tror egentlig at de er kjempe flinke der også, så dete r nok ingen grunn til å uroe seg Masse lykke til
magefølelse :) Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2010 Ja jeg har også hørt mye positivt om SiV, og ser mye skryt både her og i avisa, så de er nok flinke. Ai ai.. Er veldig spent på hvor fullt det er der når jeg skal inn.. Tenker mye på dette med å dele rom med andre og at far må reise hjem.. Kanskje ledelsen der innser at det ikke var så god ide å legge ned fødestua med mange familierom likevel.. ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå